Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХом`юк, І. В.uk
dc.contributor.authorХом`юк, В. В.uk
dc.contributor.authorІванченко, Є. І.uk
dc.contributor.authorKhomyuk, I. V.en
dc.contributor.authorKhomyuk, V. V.en
dc.contributor.authorIvanchenko, І.en
dc.date.accessioned2025-11-21T08:35:37Z
dc.date.available2025-11-21T08:35:37Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationХом`юк І. В., Хом`юк В. В., Іванченко Є. А. Розвиток креативності майбутніх фахівців ІТ-спеціальностей засобами вищої математики // Актуальні питання природничо-математичної освіти. 2025. Вип. 1 (25). С. 107–115.uk
dc.identifier.issn2519-2361uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50095
dc.description.abstractThe study highlights the problem of developing creativity in future IT specialists in the process of studying fundamental disciplines, namely higher mathematics. The views of domestic and foreign scientists on the definition of the concept of «creativity» are analyzed and it is stated that creativity is a component of competence. Summarizing the above views on the concept of «creativity», the authors define the creativity of a future IT specialist as a personal and professional quality of a person who is able to operate with creative and logical thinking, abilities, knowledge and skills that contribute to the production of creative ideas in the process of solving a certain professional task and building algorithms for its effective solution. It was determined that the process of developing creativity of future IT specialists is primarily aimed at improving thinking, which is characterized by depth, flexibility, logic, breadth, and criticality, and is implemented through the influence on motivation to carry out analytical activities that involve operating with mathematical knowledge and skills. The authors identified the structural components of creativity (motivational, cognitive, reflective) and characterized each component of the studied concept. To develop creativity of IT specialists in higher mathematics classes, the following are proposed: the use of gamification in the educational process of studying higher mathematics, the use of tasks for combining different approaches, detailing, tasks for creative description of the concept, creative tasks that can develop analytical thinking, the ability to apply theoretical knowledge in practice. Examples of tasks on various topics of the course «Higher Mathematics» and students' works are given. It was found that the development of creativity of IT students in higher mathematics classes may vary depending on their previous experience, educational environment and individual skills, specific needs and teaching methods of the teacher.en_US
dc.description.abstractУ дослідженні висвітлено проблему розвитку креативності майбутніх ІТфахівців в процесі вивчення фундаментальних дисциплін, а саме вищої математики. Проаналізовано погляди вітчизняних та зарубіжних науковців щодо дефініції поняття «креативність» та констатовано, що креативність є складовою компетентності. Підсумовуючи наведені погляди на поняття «креативність», авторами визначено креативність майбутнього фахівця ІТ-спеціальностей як особистісно-професійну якість особистості, яка здатна оперувати творчим та логічним мисленням, здібностями, знаннями та вміннями, що сприяють продукуванню креативних ідей у процесі вирішення певного професійного завдання та побудови алгоритмів для його ефективного розв’язання. Визначено, що процес розвитку креативності майбутніх фахівців ІТспеціальностей, в першу чергу, спрямований на удосконалення мислення, яке характеризується глибиною, гнучкістю, логічністю, широтою, критичністю та реалізується через вплив на мотивацію здійснювати аналітичну діяльність, що передбачає оперування математичними знаннями та вміннями. Авторами виділено структурні складові креативності (мотиваційний, когнітивний, рефлексивний) та охарактеризовано кожну складову досліджуваного поняття. Для розвитку креативності фахівців ІТ-спеціальностей на заняттях з вищої математики пропонується: застосування гейміфікації в освітньому процесі вивчення вищої математики, використання завдань на комбінування різних підходів, деталізацію, завдань на креативний опис поняття, креативних завдань, які можуть розвивати аналітичне мислення, здатність застосовувати теоретичні знання на практиці. Наведено приклади завдань з різних тем курсу «Вища математика» та виконання їх студентами. Констатовано, що розвиток креативності студентів ІТ-спеціальностей на заняттях з вищої математики може варіюватися в залежності від їхнього попереднього досвіду, освітнього середовища та індивідуальних навичок, конкретних потреб та методів навчання викладача.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherСумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренкаuk
dc.relation.ispartofАктуальні питання природничо-математичної освіти. Вип. 1 (25). С. 107–115.uk
dc.subjectвища математикаuk
dc.subjectгенерування ідейuk
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.subjectІТ-спеціальностіuk
dc.subjectінноваційністьuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectкреативні завданняuk
dc.subjectоригінальністьuk
dc.subjecthigher mathematicsuk
dc.subjectidea generationuk
dc.subjectgamificationuk
dc.subjectIT specialtiesuk
dc.subjectinnovationuk
dc.subjectcreativityuk
dc.subjectcreative tasksuk
dc.subjectoriginalityuk
dc.titleРозвиток креативності майбутніх фахівців ІТ-спеціальностей засобами вищої математикиuk
dc.title.alternativeDevelopment of creativity of future specialists in IT-specialties using higher mathematicsen
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc378.147uk
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.24139/2519-2361/2025.01/107-115uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2516-2968uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1704-570Xuk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3071-0938uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію