• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві
  • Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2025. № 1
  • View Item
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві
  • Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2025. № 1
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Моделювання напружено-деформованого стану опор шляхопроводу із прорізом для проїзду автотранспорту для раціонального проектування

Author
Попов, В. О.
Маєвська, І. В.
Попова, А. В.
Агарков, М. С.
Popov, V.
Majewska, І.
Popova, А.
Aharkov, М.
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові роботи каф. БМГА [1715]
  • Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2025. № 1 [2]
Abstract
In the paper have been described a principled rational design solution for overpass piers, which must have the possibility of through-passage for vehicles through the piers, as a result of the complex urban planning situation, characteristic of the dense construction of typical regional and district cities of Ukraine. Thus, the pier have to simultaneously perform the function of maintaining the span structure of the overpass, and also ensure the technological possibility of laying at the level of the base of the pier of the roadway. Have been considered several basic constructive options for the arrangement of passage piers, which are arranged on weak soils. Have been analyzed the advantages and disadvantages of each. Among the selected options have been chosen the most rational one in the form of a monolithic P-shaped frame structure on the base of pile foundations, united by a solid slab grid. Have been also presented method of selecting the geometric parameters of the main structural components of such pier. The proposed engineering solutions were illustrated on the example of the designed overpass in the Vinnytsia city. Have been developed a fragment of the general plan of the overpass and the architectural form of the pier with a passage in the form of a spatial -shaped frame for this example. Have been carried out the selection of rational geometric parameters of the proposed architectural form taking into account the rules of traffic according by the described method. Have been developed a 3D-model of the specified architectural solution of the pier with a passage using the finite element method by standard software Lira-SAPR. Have been evaluated the most dangerous combinations of loads, which include technological effects on the structure at the level of the span of the overpass structure and at the level of roadway along the body of the support foundations. Have been analyzed the stress-strain state of the pier. Have been performed preliminary strength calculations for the developed model of the road pier and have been determined the most dangerous cross-sections, in which the maximum force and bending moment factors operate. Have been proven that the most loaded structural elements of the passage pier are the crossbar system that supports the span structure of the overpass, due to the large distance between the support posts, as well as the foundation structure, due to the horizontal components that arise during the movement of vehicles.
 
У статті описано принципове раціональне конструктивне рішення опор шляхопроводів, які, внаслідок складноїмістобудівної ситуації, характерної для щільної забудови типових обласних та районних центрів України, повиннімати можливість наскрізного проїзду для автотранспорту крізь опору. Таким чином, опора має одночасно виконуватифункцію підтримання пролітної будови шляхопроводу, а, також, забезпечувати технологічну можливість прокладанняв рівні основи опори автомобільного проїзду. Розглянуто декілька принципових конструктивних варіантівулаштування проїзних опор, що улаштовуються на слабких ґрунтах. Проаналізовано переваги та недоліки кожного зваріантів. Серед обраних варіантів вибрано найбільш раціональний – у вигляді монолітної рамної «П»-подібноїконструкції на пальових фундаментах, що об`єднані суцільним плитним ростверком. Наведено, також, методикупідбору геометричних параметрів основних конструктивних компонент такої опори. Запропоновані інженерні рішенняпроілюстровані на конкретному прикладі – проектованому шляхопроводі у м. Вінниці. Для зазначеного прикладурозроблено фрагмент генерального плану шляхопроводу та архітектурну форму опори з проїздом у виглядіпросторової «П»-подібної рами. Для запропонованої архітектурної форми виконано підбір раціональних геометричнихпараметрів з урахуванням правил дорожнього руху за викладеною методикою. Для зазначеного архітектурногорішення опори з проїздом розроблено модель споруди у просторовій постановці методом скінчених елементів звикористанням стандартного програмного комплексу «Lira-САПР». Оцінено найбільш несприятливі комбінаціїнавантажень, які включають технологічні впливи на споруду у рівні пролітної будови шляхопроводу та в рівні проїздупо тілу фундаментів опори. Проаналізовано напружено-деформований стан опори. Для розробленої моделі проїзноїопори виконані попередні міцнісні розрахунки та визначено найбільш небезпечні перерізи, в яких діють максимальнісилові та моментні фактори. Доведено, що найбільш навантаженими конструктивними елементами опори з проїздомє ригельна система, що підтримує пролітну будову шляхопроводу, внаслідок великої відстані між стійками опори, атакож, конструкції фундаментів, внаслідок горизонтальних складових, що виникають при русі автотранспорту.Виконані розрахунки підтверджують, з точки зору міцності і жорсткості, принципову можливість улаштування тараціональність обраного конструктивного рішення опори із проїздом.
 
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50323
View/Open
189755.pdf (2.788Mb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ