Факультет менеджменту та інформаційної безпеки: Недавні надходження
Відображеня елементи 81-100 із 2206
-
Складська логістика україни під час війни: проблеми та інноваційні рішення
(ВНТУ, 2024)The article analyzes the changes that took place in the field of warehouse logistics in Ukraine during the war. In particular, the scale of the destruction of warehouses in different regions, changes in production volumes ... -
Сучасні управлінські рішення в логі стичному менеджменті
(Хмельницький національний університет, 2024)Logistics management is a key component of modern enterprise management, especially in the context of globalization and dynamic market development. Modern challenges, such as increasing competition, the need to reduce ... -
Застосування інноваційно-інформаційних технологій в управлінні торгівельними операціями
(Хмельницький національний університет, 2024)Innovative information technologies are becoming increasingly essential to support competitiveness in the modern business world. This article examines the importance of their implementation in managing trade operations ... -
Перспектива інноваційно-інвестиційної діяльності в Україні
(ВНТУ, 2024)The key theoretical and methodological aspects of innovation activities were highlighted, and a systematic overview of scientific perspectives on the essence and content of innovation and innovation activities was conducted. ... -
Антикризове стратегічне управління підприємствами харчової промисловості в сучасних умовах
(Національний університет «Чернігівська політехніка», 2018)The article explores the essence of strategic management and its interrelation with the operational one. The model of application of anti-crisis strategic management is considered and the stages of implementation of ... -
Characteristics of environmental functioning of corporations in the food industry
(Chernihiv National Technological University, 2018) -
Імідж як спосіб підвищення конкурентоздатності організації
(ВНТУ, 2025)The scientific article presents the results of the analysis of the practical role of the image and the levels of its influence on the trust of customers. The relevance of the study is due to the influence of the company’s ... -
Роль іміджу в конкурентоспроможності підприємства
(ВНТУ, 2025)The corporate image is a strategic factor influencing a company's competitiveness and success in the market. It is shaped by both external and internal factors, reflecting corporate culture, service quality, product ... -
Корпоративний імідж та його вплив на лояльність клієнтів у логістиці
(ВНТУ, 2025)The importance of the corporate image in the formation of customer loyalty in the market of logistics services is considered. The study shows how a positive company image can be a key factor in increasing customer trust, ... -
«Зелені інвестиції»: сутність та значення
(ВНТУ, 2025)The growing importance of the concept of «green investment» as a response to the challenges of recent years is considered. The main focus is on the structure of green investments, which covers three key elements: the ... -
Диджиталізація фінансових послуг: тренди та можливості інвестування
(ВНТУ, 2025)The digitalization of financial services and its impact on the productivity of the financial sector are analyzed. Digital technologies have been shown to increase the availability, speed and security of transactions, ... -
Вплив іміджу на дохідність підприємства
(ВНТУ, 2025)Theoretical aspects of the influence of image on the profitability of the enterprise are considered. It is emphasized that a positive image builds trust with consumers and partners, promotes customer loyalty and increases ... -
Імідж як феномен сучасного світу
(ВНТУ, 2025)The study of image as an important tool of influence on the modern world, forming the perception of personalities and brands. Its creation and support are necessary to achieve success in the conditions of global competition ... -
Імідж як інструмент конкурентної переваги на ринку праці
(ВНТУ, 2025)Considered a positive image of the enterprise is an important factor for achieving competitive advantages in the market. It is indicated how it affects the perception of the company by customers, partners and the public, ... -
Інноваційні технології в міжнародній логістичній діяльності
(ВНТУ, 2024)International logistics is an important component of the global economy, ensuring the effectiveness of supply chain management and interaction between market participants. In modern conditions of globalization, the growth ... -
Управління кoнфлiктними ситуацiями в роботі з персоналом
(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, 2020)В даній статті розглянуто сутність та значення конфлікту в організації. Досліджено роль керівника у вирішенні конфліктів в середині колективу. Запропоновано практичні рекомендації щодо попередження конфлікту, його ... -
Управління іміджем підприємства
(ВНТУ, 2024)В навчальному посібнику викладено основи теорії та практики формування іміджу підприємства. В кінці кожної теми наведений перелік питань та тести, які розроблені за ключовими напрямами управління іміджем підприємства. ... -
Оцінка ефективності інноваційної діяльності організації в сучасних умовах
(Академічне співтовариство імені Михайла Балудянського, 2021)The article analyzes the essence of innovative development of the enterprise and substantiates the problems and conceptual directions of the process of evaluating the effectiveness of innovative activity of industrial ... -
Роль BIG DATA в оптимізації бізнес-процесів: використання аналітики для покращення прийняття рішень
(ВНТУ, 2025)This article explores the role of Big Data in optimizing business processes and improving decision-making in the modern business environment. With the continuous growth of digital data generated from various sources, the ... -
Фінанси підприємства як інструмент підвищення його конкурентоспроможності
(ВНТУ, 2025)The article examines the role of enterprise finance as a key tool for ensuring and increasing its competitiveness. The main financial mechanisms that contribute to strengthening the enterprise's position in the market are ...

