Adaptive learning platforms in english language teaching: effectiveness and implementation
Abstract
This paper explores the integration of adaptive learning platforms into English Language Teaching (ELT), examining their potential to personalize and enhance student learning. By leveraging artificial intelligence and algorithms, these platforms tailor educational content to individual needs, fostering improved language proficiency. The research analyses the effectiveness of adaptive learning in various ELT settings, highlighting its impact on student
engagement and learning outcomes. Practical strategies for implementation are discussed, addressing challenges and best practices for successful integration. Ultimately, this study demonstrates the transformative potential of adaptive
learning platforms in modernizing ELT and promoting individualized language acquisition. У цій статті досліджується інтеграція адаптивних навчальних платформ у викладання англійської мови (ELT), вивчається їхній потенціал для персоналізації та покращення навчання студентів. Використовуючи штучний інтелект та алгоритми, ці платформи адаптують навчальний контент до індивідуальних потреб, сприяючи покращенню рівня володіння мовою. У дослідженні проаналізовано ефективність адаптивного навчання в різних умовах викладання англійської мови професійного спрямування, висвітлено його вплив на залучення студентів та результати навчання. Обговорюються практичні стратегії впровадження, розглядаються виклики та найкращі практики для успішної інтеграції. Зрештою, це дослідження демонструє трансформаційний потенціал адаптивних навчальних платформ у модернізації викладання англійської мови професійного спрямування та сприянні індивідуалізованому вивченню мови.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48809

