Neurolinguistic aspects of learning a foreign language (english)
Анотації
This article explores the neurolinguistic aspects of learning English as a foreign language. Special attention is given to the brain’s role in language processing, particularly Broca’s and Wernicke’s areas, as well as neuroplasticity, which facilitates language acquisition. The impact of memory, emotional state, and cognitive benefits of bilingualism are also analysed. Effective teaching methods based on neurolinguistic research are outlined to enhance the language learning process. У статті розглядаються нейролінгвістичні аспекти вивчення англійської мови як іноземної. Особливу увагу приділено ролі головного мозку у мовній обробці, зокрема зонам Брока і Верніке, а також нейропластичності, що сприяє засвоєнню мови. Також аналізується вплив пам’яті, емоційного стану та когнітивних переваг двомовності. Окреслено ефективні методи навчання, що базуються на нейролінгвістичних дослідженнях, для покращення процесу оволодіння мовою.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48864

