dc.contributor.author | Столяренко, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Столяренко, Ол. В. | uk |
dc.contributor.author | Зубенко, О. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2020-05-20T14:42:04Z | |
dc.date.available | 2020-05-20T14:42:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Столяренко О. В. Засвоєння цінностей і формування у студентської молоді готовності до гуманістичної діяльності [Текст] / О. В. Столяренко, Ол. В. Столяренко, О. В. Зубенко // Інноваційна педагогіка. – Одеса, 2019. – Вип. 13, т. 2. – С. 173–176. | uk |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/29909 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена обґрунтуванню важ-ливості і дослідженню особливостей вихо-вання гуманістичних цінностей студентів у сучасних умовах. Визначено терміноло-гічний апарат, проаналізовано актуальні проблеми формування ціннісних орієнтацій української студентської молоді; визна-чено роль гуманістичних цінностей у реалізації життєвих планів; виборі май-бутньої професії, ставленні до оточую-чих людей. На основі аналiзу психолого-педагогiчних дослiджень, якi стосуються змiсту цiнностей, механiзмів їх формування та шляхiв досягнення поставленої мети у процесi виховної роботи вищого навчаль-ного закладу визначено рiвнi сформованостi у студентів гуманiстичних цiнностей вiдповiдно до компонентiв процесу їх форму-вання. По-перше, це рiвень засвоєння знань про тi соцiальнi норми (принципи, оцiнки), що мають бути пiдставою для перетворення гуманiстичних цiнностей на особистiснi орієнтації; по-друге, це рiвень володiння аксiологiчними прийомами й умiннями, серед яких, зокрема, – вмiння порiвнювати, пояснювати, узагальнювати та критично оцiнювати факти й дiяльнiсть людей, спи-раючись на власну систему цiнностей; виявляти суперечностi в позицiях, рiзнi iнтереси, потреби соцiальних груп і окремих осiб та роль у подiях і процесах, тенденції і напрями розвитку людства; оцiнювати рiзнi версiї і думки про подiї та явища, визнаючи, що деякi джерела iнформації можуть бути необ`єктивними; по-третє, це рiвень, коли у вихованця наявне певне ставлення до явищ і процесiв внутрішнього і навколишнього свiту, яке базується і детермiнується сис-темою гуманiстичних цiнностей. Експериментально вивчалася самооцінка вихован-ців, спрямована на виявлення готовності до активної гуманістичної діяльності в соціумі, прояву ціннісного ставлення до людини, доводилася ефективність виховної роботи. | uk |
dc.description.abstract | The article presents the analysis of topical problems dealing with the formation of students` humanistic value orientations in contemporary society. The terminology apparatus is determined, urgent problems of students` humanistic values formation process are analyzed; the role of humanistic values in their plans for future, the choice of future profession, attitude to others is determined. Based on the analysis of psychological and pedagogical research concerning the contents of the notion “values”, the mechanisms of their formation and the ways of reaching goals in the training process, the main levels and their components of students` humanistic values formation process were determined. The first level concerns the knowledge about social norms (principles, assessments) fostering the humanistic values into personal orientations transformation; the second level deals with axiological techniques and skills acquisition, especially those, comprising the ability to compare, explain, generalize and critically evaluate facts and activities of people based on their own system of values; skills to identify contradictions in positions, different interests, the needs of social groups and individuals and the role in events and processes, tendencies and trends of human development; abilities to estimate different opinions and thoughts about events and phenomena, recognizing that some sources of information can be biased. The meaning of the third level can be covered by the fact when a student has a certain attitude to the phenomena and processes of the inside and outside world, which is based and determined by the system of humanistic values. Students` self-understanding their own abilities and desire for active humanistic activity in society, manifestation of value-centered attitude to a person was experimentally tested. The efficiency of educational work was proved. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk |
dc.relation.ispartof | Інноваційна педагогіка. Вип. 13, т. 2 : 173–176. | uk |
dc.subject | уманістичні цінності | uk |
dc.subject | цін-нісні орієнтації | uk |
dc.subject | гуманістичне виховання | uk |
dc.subject | виховний процес | uk |
dc.subject | гуманна педагогіка | uk |
dc.subject | цін-нісне ставлення до людини | uk |
dc.subject | готовність до активної гуманістичної діяльності | uk |
dc.title | Засвоєння цінностей і формування у студентської молоді готовності до гуманістичної діяльності | uk |
dc.title.alternative | Values mastering and forming students ability for humanistic activity | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 378.1 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32843/2663-6085-
2019-13-2-37 | |