dc.contributor.author | Nykyporets, S. S. | uk |
dc.contributor.author | Herasymenko, N. V. | uk |
dc.contributor.author | Krutchenko, O. O. | uk |
dc.contributor.author | Никипорець, С. С. | uk |
dc.contributor.author | Герасименко, Н. В. | uk |
dc.contributor.author | Крютченко, О. О. | uk |
dc.date.accessioned | 2025-06-11T13:16:26Z | |
dc.date.available | 2025-06-11T13:16:26Z | |
dc.date.issued | 2025 | uk |
dc.identifier.citation | Nykyporets S. S., Herasymenko N. V., Krutchenko O. O. Fostering critical information analysis skills in English language teaching // Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського до 80-х роковин з дня смерті провідного науковця та засновника Таврійського національного університету Володимира Івановича Вернадського, м. Київ, 26 березня 2025 р. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. С. 345-349. | uk |
dc.identifier.isbn | 978-966-397-502-3 | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46612 | |
dc.description.abstract | This work explores practical pedagogical strategies for fostering critical information analysis skills in English language classrooms, with a special focus on technical students. Through an examination of classroom-based methods and the exploration of authentic materials, we highlight how structured instruction, grounded in a real-world context, can transform students into informed, discerning consumers – and producers – of information. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського до 80-х роковин з дня смерті провідного науковця та засновника Таврійського національного університету Володимира Івановича Вернадського, м. Київ, 26 березня 2025 р. : 345-349. | uk |
dc.subject | analytical skills | uk |
dc.subject | critical thinking | uk |
dc.subject | media literacy | uk |
dc.subject | verification skills | uk |
dc.subject | English language instruction | uk |
dc.subject | news analysis activity | uk |
dc.title | Fostering critical information analysis skills in English language teaching | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.36059/978-966-397-502-3-91 | uk |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-3546-1734 | uk |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0902-495X | uk |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0003-4740-7609 | uk |