Show simple item record

dc.contributor.authorПаянок, О. А.uk
dc.contributor.authorБомбик, В. С.uk
dc.contributor.authorШестопал, В. П.uk
dc.date.accessioned2025-08-13T09:23:23Z
dc.date.available2025-08-13T09:23:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationuk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47726
dc.description.abstractЗапропоновано модернізовану систему електроприводу автономного транспортного засобу з використанням багатоканального перетворювача постійної напруги, використання якого сприяє покращенню тягових характеристик електроприводу та підвищує масогабаритні показники електромобіля, а також такий підхід дозволяє досягти оптимального балансу між напругою тягового джерела струму, кількістю акумуляторів у батареї та їх надійністю.uk
dc.description.abstractA modernized electric drive system for an autonomous vehicle is proposed using a multi-channel DC voltage converter, the use of which helps to improve the traction characteristics of the electric drive and increases the weightand-dimensions of the electric vehicle, and this approach also allows achieving an optimal balance between the voltage of the traction current source, the number of batteries in the battery, and their reliability.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartof// Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», 15-16 червня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/22934
dc.subjectелектроприводuk
dc.subjectавтономний транспортний засібuk
dc.subjectперетворювач постійної напругиuk
dc.subjectелектричний двигунuk
dc.titleПідвищення енергетичної ефективності тягового електропривода автономного транспортного засобуuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc629.113
dc.relation.referencesYu, H., Wang, Y., Bortoff, S.A., Ueda, K Energy-Efficient Trajectory Planning for a Mobile Agent by Using a Two-Stage Decomposition Approach // World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC). 2014.
dc.relation.referencesWang J., Yuan X., Atallah K. Design Optimization of a Surface-Mounted Permanent-Magnet Motor With Concentrated Windings for Electric Vehicle Applications // IEEE Transactions on Vehicular Technology. - 2013. - 62. - . 1053-1064.
dc.relation.referencesJain M. Suitability analysis of in-wheel motor direct drives for electric and hybrid electric vehicles / M. Jain, S. S. Williamson // IEEE Electrical Power Energy Conference (EPEC). - 2009. - P. 1 - 5.
dc.relation.referencesMigal V, Arhun S, Hnatov A, et. l (2019) Substantiating the Criteria For Assessing the Quality of Asynchronous Traction Electric Motors in Electric Vehicles and Hybrid Car. Jornal of the Korean Society for Precision Engineering 10:989-999.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record