| dc.contributor.author | Безруков, В. О. | uk |
| dc.contributor.author | Добровольська, Н. В. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-08-13T09:42:44Z | |
| dc.date.available | 2025-08-13T09:42:44Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Безруков В. О., Добровольська Н. В. Метод Кохена-Сазерленда для відсікання відрізків у комп'ютерній графіці // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», Вінниця, 15-16 червня 2025 р. URI: | uk |
| dc.identifier.isbn | 978-617-8163-57-0 | |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48030 | |
| dc.description.abstract | У цій роботі розглядається метод Кохена-Сазерленда — один з найефективніших алгоритмівдлявідсікання відрізків у комп'ютерній графіці. Цей алгоритм використовується для визначеннявидимоїчастини відрізка, що розташована всередині заданого прямокутного вікна. Метод полягаєвкодуванні кінцевих точок відрізка відповідно до їхнього розташування відносно межвікна. Застосовуючи побітові операції "І" та "АБО", алгоритм встановлює, чи є відрізок повністювидимим, невидимим або частково видимим. У випадку часткової видимості обчислюютьсяточкиперетину відрізка з межами вікна для видалення невидимих частин. Метод Кохена-Сазерлендашироко застосовується в комп'ютерній графіці, зокрема в 2D-іграх, графічних інтерфейсах таCAD-системах, де важливо ефективно обробляти графічні об'єкти в обмежених просторах. | uk |
| dc.description.abstract | This paper discusses the Cohen-Sutherland method, one of the most ef ective algorithms for clippingsegments in computer graphics. This algorithm is used to determine the visible part of a segment locatedinside a given rectangular window. The method consists in encoding the endpoints of the segment accordingto their location relative to the window borders. Using bitwise AND and OR operations, the algorithmdetermines whether the segment is fully visible, invisible, or partially visible. In the case of partial visibility, the intersection points of the segment with the window borders are calculated to remove the invisibleparts. The Cohen-Sutherland method is widely used in computer graphics, including 2D games, GUIs, andCADsystems, where it is important to ef iciently process graphical objects in limited spaces. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», Вінниця, 15-16 червня 2025 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/22496 | |
| dc.subject | метод Кохена-Сазерленда | uk |
| dc.subject | відсікання відрізків | uk |
| dc.subject | комп'ютерна графіка | uk |
| dc.subject | побітові операції | uk |
| dc.subject | видимість об'єктів | uk |
| dc.subject | графічні алгоритми | uk |
| dc.subject | системи автоматизованого проектування | uk |
| dc.subject | 2D-графіка | uk |
| dc.subject | Cohen-Sutherland method | en |
| dc.subject | segment clipping | en |
| dc.subject | computer graphics | en |
| dc.subject | bitwise operations | en |
| dc.subject | object visibility | en |
| dc.subject | graphic algorithms | en |
| dc.subject | computer-aided design systems | en |
| dc.subject | 2D graphics | en |
| dc.title | Метод Кохена-Сазерленда для відсікання відрізків у комп'ютерній графіці | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 004.92(043.2) | |
| dc.relation.references | , . ., , ., , . ., & ', . . ' : . : "", 2005. | |
| dc.relation.references | , . . ' . : "", 2015. | |
| dc.relation.references | , . . ' . : " ", 2013. | |
| dc.relation.references | , ., & , . . ' : . : " ", 2004. | |