Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorАндрощук, К. М.uk
dc.contributor.authorAndroshchuk, K.en
dc.date.accessioned2025-10-27T09:40:06Z
dc.date.available2025-10-27T09:40:06Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationАндрощук К. М. Формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі будівельної інженерії: сутність, підходи та освітні практики // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2025. № 1 (27). С. 64-77. DOI: https://doi.org/10.35387/od.1(27).2025.64-77.uk
dc.identifier.issn2786-7366
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49878
dc.description.abstractThe review article substantiates the essence of foreignlanguage professional competence of future specialists in construction engineering as an integrative construct combining cognitive, communicative, professional-activity, and motivational components. Its role is emphasized as a factor of personal and professional development that ensures the ability to effectively use a foreign language (primarily English) to solve specialized tasks, access international professional discourse, participate in joint projects, and enhance competitiveness in the global labor market. The article analyzes modern scientific approaches to developing foreign-language professional competence in the context of international experience in teaching English for Specific Purposes (ESP) and Content and Language Integrated Learning (CLIL). The effectiveness of implementing competence-based, communicativeactivity, integrated, cultural, and project-based approaches in higher education is substantiated. The importance of using authentic materials (technical documentation, drawings, international standards, English-language reports), role-plays, simulation tasks, interdisciplinary projects, and electronic resources to develop professionally relevant language skills is highlighted. Examples of interdisciplinary integration in teaching professional subjects (structural mechanics, building design, geotechnics) with English language instruction are considered, fostering the ability to apply professional vocabulary in real-world industrial settings. The need to account for cultural aspects of international professional communication to prevent intercultural misunderstandings and improve cooperation with foreign partners is stressed. Prospects for further research are outlined, including the development of specialized methodological materials for ESP courses in construction, the creation of electronic learning resources based on authentic content, the modeling of interdisciplinary integration, and the formation of intercultural competence in distance learning environments.en
dc.description.abstractВ оглядовій статті обґрунтовано сутність іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі будівельної інженерії як інтегративного утворення, що поєднує когнітивний, комунікативний, професійно-діяльнісний та мотиваційний компоненти. Наголошено на її ролі як чинника особистісного та професійного розвитку, що забезпечує здатність ефективно використовувати іноземну мову (насамперед англійську) для розв’язання спеціалізованих завдань, доступу до міжнародного професійного дискурсу, участі в спільних проєктах і підвищення конкурентоспроможності на глобальному ринку праці. Проаналізовано сучасні наукові підходи до формування іншомовної професійної компетентності у контексті міжнародного досвіду викладання англійської для спеціальних цілей (ESP) і інтегрованого предметномовного навчання (CLIL). Обґрунтовано ефективність впровадження компетентнісного, комунікативно-діяльнісного, інтегрованого, культурологічного та проєктно-орієнтованого підходів в освітньому процесі закладів вищої освіти. Підкреслено важливість використання автентичних матеріалів (технічної документації, креслень, міжнародних стандартів, англомовних звітів), рольових ігор, симуляційних завдань, міждисциплінарних проєктів і електронних ресурсів для розвитку професійно значущих мовних умінь. Розглянуто приклади міжпредметної інтеграції під час викладання фахових дисциплін (будівельна механіка, проєктування будівель, геотехніка) із навчанням англійської мови, що сприяє формуванню здатності застосовувати професійну лексику у реальних виробничих умовах. Наголошено на необхідності врахування культурних аспектів міжнародного професійного спілкування для запобігання міжкультурним непорозумінням та підвищення ефективності співпраці з іноземними партнерами. Визначено перспективи подальших досліджень, зокрема розроблення спеціалізованих методичних матеріалів для ESP-курсів будівельного профілю, створення електронних навчальних ресурсів на основі автентичного контенту, моделювання міжпредметної інтеграції, а також формування міжкультурної компетентності в умовах дистанційного навчання.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНаціональна академія педагогічних наук Україниuk
dc.relation.ispartofОсвіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. № 1 (27) : 64-77.uk
dc.relation.urihttps://www.adult-education-journal.com.ua/index.php/aej/article/view/318/284
dc.relation.uriArticle
dc.relation.urihttps://www.adult-education-journal.com.ua/index.php/aej/article/view/318/284
dc.subjectіншомовна професійна компетентністьuk
dc.subjectбудівельна інженеріяuk
dc.subjectанглійська для спеціальних цілей (ESP)uk
dc.subjectінтегроване навчання (CLIL)uk
dc.subjectавтентичні матеріалиuk
dc.subjectпрофесійна комунікаціяuk
dc.subjectінженерна освітаuk
dc.subjectforeign-language professional competenceen
dc.subjectengineering educationen
dc.subjectEnglish for Specific Purposes (ESP)en
dc.subjectContent and Language Integrated Learning (CLIL)en
dc.subjectprofessional communicationen
dc.subjectconstruction engineeringen
dc.titleФормування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі будівельної інженерії: сутність, підходи та освітні практикиuk
dc.title.alternativeDeveloping foreign-language professional competence in future construction engineers: essence, approaches and educational practicesen
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.147:811.111`276.6:62-057.875
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35387/od.1(27).2025.64-77
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3738-8566


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію