Знання. Освіта. Освіченість: Недавні надходження
Відображеня елементи 101-120 із 162
-
Філософія ґендеру в соціогуманітарному контексті
(ВНТУ, 2016)В статті розглядаються методологічні аспекти становлення та взаємодії жіночих студій і неминучості ґендерних досліджень як актуальних практик, що спонукаються соціальною практикою. В роботі підкреслюється, що найголовнішу ... -
Сучасний рівень історико-філософських досліджень і стандарти української історико-філософської освіти
(ВНТУ, 2016)У доповіді доведено, що сучасні українські стандарти історико-філософської освіти не наділяють студентів знаряддями, необхідними для здійснення історико-філософських відкриттів. На прикладі відкриття ключової ролі, яку ... -
Сучасне мистецтво про тип школи як «генетичну матрицю» культури
(ВНТУ, 2016)В статті розглянут представлення типу школи в сучасному мистецтві як «генетичну матрицю» культури. -
Сучасна наука та освіта: актуальні виклики
(ВНТУ, 2016)Сьогодні, коли наука дедалі частіше пов’язується з глобальними викликами та проблемами, важливими стають уявлення щодо моральних імперативів науки, які б задавали вектор її розвитку, однаково спрямований з вектором ... -
Суспільство знань та проблема духовності людини
(ВНТУ, 2016)Автор здійснює аналіз поняття суспільство знань та приходить до висновку, що це поняття до певної міри являє собою утопію, оскільки і людина, і суспільство є складними системами, які не можуть бути редуковані виключно до знання. -
Статус гуманітарної освіти в епоху глобалізації
(ВНТУ, 2016)У роботі здійснена спроба обґрунтувати гуманітарну освіту як аксіологічну основу глобалізації, розкрити сутність гуманітарної освіти в епоху глобалізаційних змін, визначити критерії відмінності інформованості від освіченості ... -
Соціоантропологічні маркери осмислення особи в філософії Ж. Марітена
(ВНТУ, 2016)Аналізуючи актуальність суспільних питань Церкви, автор бере за основу концепцію інтегрального гуманізму Марітена, перещепленого на етико-моральний грунт соціальної доктрини католицизму. Представлена цим французьким ... -
Світогляд як результат взаємодії науки з іншими елементами духовного життя суспільства
(ВНТУ, 2016)Спростовується позиція про існування «наукового світогляду», як універсального, що має виключно наукове обґрунтування. Доводиться, що світогляд є результатом взаємодії науки, філософії, релігії, мистецтва тощо. Констатується, ... -
Роль конфліктологічної культури студентів під час навчання в технічних ВНЗ
(ВНТУ, 2016)Розглянуто підходи різних науковців до сутності таких понять як «культура», «конфлікт», «конфліктологічна культура». Представлено стилі поведінки особистості під час конфліктних ситуацій та їх вплив на формування ... -
Розум і віра: сучасність через призму історії
(ВНТУ, 2016)В статті розглядається проблема віри та розуму в контексті історії, аналізується поняття абсолюту і його практична реалізація в індивідуальному та суспільному аспектах, колізії раціональності та перипетії різних форм ... -
Революція в освіті та інтенсифікація самосвідомості соціальних мереж
(ВНТУ, 2016)Сьогодні ми спостерігаємо революцію в освіті, як у технічній, так і в соціогуманітарній, яка впливає на рівень самосвідомості учасників соціальних мереж. Це пояснює, чому учасники соціальних мереж стають більш активними, ... -
Раціональне та ірраціональне в українській освіті та європейський освітній процес
(ВНТУ, 2016)Автори доводять, що раціональний та позараціональний аспекти освітнього процесу в їх взаємодії і протистоянні на різних етапах розвитку українського суспільства були і є структуротвірними факторами системи освіти в ... -
Проект «Цифровий світ. Збереження наукової спадщини Вінницького національного технічного університету»
(ВНТУ, 2016)За 55 років існування Вінницького національного технічного університету провідними вченими та викладачами університету було опубліковано велику кількість доповідей на конференціях, статей та монографій в авторитетних ... -
Проведення виробничої практики студентів 3-го курсу на навчальному віртуальному підприємстві ВНТУ
(ВНТУ, 2016)Навчальне віртуальне підприємство, яке працює у Вінницькому національному технічному університеті, виконує важливу задачу по формуванню та збереженню наукової спадщини університету, а також дозволяє студентам отримати ... -
Проблемы реформы философского образования на постсоветском пространстве (сравнительный анализ советской и немецкой систем образования)
(ВНТУ, 2016)В докладе вскрываются основные недостатки советской системы гуманитарного образования вообще и философского в частности, их причины и намечаются пути ее реформирования. В качестве образца берется немецкая система ... -
Проблема техно-соціальної експертизи високих наукомістких технологій
(ВНТУ, 2016)Проаналізовані змістовні характеристики високих наукомістких технологій (Hi-Tech) як складного, багатоаспектного соціокультурного феномену. Вказана необхідність техносоціальної експертизи. Розкрита системність експертизи, ... -
Проблема сучасних міжконфесійних конфліктів в Україні: справжні причини та шляхи розв’язання
(ВНТУ, 2016)Розкриваються причини міжконфесійних конфліктів у сучасній Україні. З’ясовано, що значна їхня частина відбувається між громадами і представниками різних православних Церков. Обґрунтовано тезу, що ці конфлікти мають не ... -
Проблема профессионализма в трансдисциплинарных стратегиях
(ВНТУ, 2016)Трансдисциплинарные подходы способны обеспечить холистическое представление исследуемого объекта, чего не могут дать дисциплинарные и междисциплинарные пути. В трансдисциплинарных стратегиях неизбежно участие непрофессионалов. ... -
Про реалізацію педагогічних умов формування риторичної культури майбутніх викладачів технічних університетів
(ВНТУ, 2016)У статті визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування риторичної культури майбутніх викладачів технічних університетів (спрямованість процесу формування риторичної культури магістрантів (аспірантів) на майбутню ...