Модернізація лекційних занять з вищої математики в освітньому середовищі технічних ВНЗ
Автор
Хом'юк, І. В.
Khomyuk, І. V.
Дата
2015Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [655]
Анотації
У статті проаналізовано та узагальнено різні підходи до процесу активізації навчальної роботи студентів під час лекцій з вищої математики. На основі аналізу науково-методичних праць встановлено, що лекція не вичерпала свій освітній потенціал і продовжує займати провідне місце в організації навчального процесу у вищій школі, але за умови творчого, інноваційного підходу до її використання. Представлено досвід оптимізації ефективності проведення лекційних занять з вищої математики шляхом: інтеграції та інтеграційних зв’язків, які дозволяють відчувати необхідність математичної підготовки в процесі розв’язування професійних задач; застосування прийому постановки риторичних запитань; побудови змісту лекції із заздалегідь запланованими помилками; використання проблемного підходу. Наведено приклад лекції-конференції та лекції-консультації з вищої математики. В статье проанализированы и обобщены различные подходы к процессу активизации учебной работы студентов во время лекций по высшей математике. На основе анализа научно-методических работ установлено, что лекция не исчерпала свой образовательный потенциал и продолжает занимать ведущее место в организации учебного процесса в высшей школе, но при условии творческого, инновационного подхода к ее использованию. Представлен опыт оптимизации эффективности проведения лекционных занятий по высшей математике путем: интеграции и интеграционных связей, которые подчеркивают необходимость математической подготовки в процессе решения профессиональных задач; применение приема постановки риторических вопросов; построения содержания лекции с заранее запланированными ошибками; использование проблемного подхода. Приведен пример лекции-конференции и лекции-консультации по высшей математике.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/14399