Освіта ХХІ століття: пошук парадигми
Author
Прищак, М. Д.
Pryschak, M. D.
Прыщак, Н. Д.
Date
2018Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ФГН [162]
Abstract
В статті проаналізовано генезу філософських парадигм освіти в контексті визначення методологічних основ розвитку освіти ХХІ ст. Розкрито позитивний вплив на розвиток Західної культури та цивілізації класичної парадигми освіти. Але з іншого боку, саме принципи класичної парадигми призвели до негативних наслідків (моральних, екологічних) в ХХ ст. Встановлено позитивну роль в руйнуванні класичної парадигми освіти некласичної парадигми, яка відкидає абсолютизацію раціональності, нормативності та абсолютизує плюралістичні підходи та відносність в поглядах на світ та способах їх вирішення. Але будь-яка абсолютизація принципів плюралізму, відносності також веде негативних наслідків, особливо в сфері моралі. Обгрунтовано сутність та базові принципи розробки постнекласичної (сучасної) парадигми освіти. Постнекласична філософія освіти, на відміну від некласичної не абсолютизує «відмову від істин» та «плюралізм», а акцентує увагу на діалозі ідей, світоглядів, цінностей.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/22854
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Трансформація освіти України: пошук парадигми
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2011)Зроблена спроба “критики” (аналізу) освітніх парадигм. Увага акцентується на порівнянні особистісно орієнтованої (гуманістичної) та комунікативної парадигм. -
Розвиток поняття духовності в педагогічній думці України періоду національно-визвольних змагань (1917 – 1920 рр.): спроба парадигмального аналізу
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (ВНТУ, 2006)Зроблено спробу дослідження проблеми генези поняття духовності в педагогічній думці України 1917 – 1920-х рр. Проаналізовано соціально-політичні, теоретичні аспекти трансформації поняття духовності, трансформації парадигм ... -
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX – 20-ті роки XX століття)
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (ВНТУ, 2008)В монографії здійснено цілісний та системний історико-педагогічний аналіз генези поняття духовності в педагогічній думці Укра-їни (друга половина ХІХ – 20-ті роки ХХ століття). Проаналізовано та уза-гальнено сучасні погляди ...