Стан сформованості математичної компетентності майбутніх інженерів-машинобудівників
Анотації
В статті проаналізовано стан сформованості математичної компетентності майбутніх інженерів-машинобудівників. В процесі констатувального етапу педагогічного експерименту, на діагностично-актуалізаційному етапі формування математичної компетентності здійснено апробацію критеріїв сформовано-сті математичної компетентності, з’ясовано, що саме предметна мотивація та предметна адаптація лежать в основі мотиваційно-діяльнісного компоненту математичної компетентності. З урахуванням визначених критеріїв і показників було розроблено методики сформованості математичної компетентності майбутніх інженерів. Визначено, що уміння студентів застосовувати набуті знання у процесі розв’язування стандартних і нестандартних завдань; знаходити варіативні способи використання знань; уміння комбінувати новий спосіб діяльності з уже відомих будуть ускладнюватись низьким рівнем шкільної підготовки, крім того, висока інформативність курсу вищої математики також, накладає свій відбиток на процес формування математичної компетентності. Автором визначені рангова та кількісна оцінки: сформованості гнучкості знань з математич-них дисциплін (умінь самостійного розв’язування задач різного характеру), вміння самостійно обирати матема-тичну технологію розв’язування різних класів задач, оцінка дієвості та мобільності математичних знань. Наве-дено результати констатувального зрізу сформованості математичної компетентності за визначеними критеріями. The article analyzes the state of formation of mathematical competence of future engineers-machine builders. In the process of determining the stage of the pedagogical experiment, at the diagnostic-actualization stage of the formation of mathematical competence, the approbation of the criteria for the formation of mathematical competence was made, it was found that it is precisely the objective motivation and subject adaptation that underlie the motivation-activity component of mathematical competence. Taking into account certain criteria and indicators, the methods of formation of mathematical competence of future engineers were determined. It is determined that the students' ability to apply acquired knowledge in the process of solving standard and non-standard tasks; find variational ways of using knowledge; the ability to combine a new way of activities from the already known will be complicated by the low level of school preparation, in addition high informative course of higher mathematics also affects the process of forming mathematical competence. The author deter-mined the rank and number of estimates: the formation of the flexibility of knowledge of mathematical disciplines (the ability to independently solve problems of different nature), the ability to independently choose the correspondence of mathemati-cal technology to the solution of different classes of problems, evaluation of the efficiency and mobility of mathematical knowledge. The results of the assertive cut of the formation of mathematical competence according to the determined crite-ria are given.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23126