Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСтоляренко, Ол. В.uk
dc.contributor.authorСтоляренко, О. В.uk, ru
dc.contributor.authorСтоляренко, Е. В.ru
dc.contributor.authorStoliarenko, Ol. V.en
dc.contributor.authorStoliarenko, O. V.en
dc.date.accessioned2019-01-31T08:33:00Z
dc.date.available2019-01-31T08:33:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationСтоляренко Ол. В. Основні підходи до обґрунтування моделі науково-методичної системи виховання у школярів ціннісного ставлення до людини [Текст] / Ол. В. Столяренко, О. В. Столяренко // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія". – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2016. – Вип. 46. – С. 39–44.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23622
dc.description.abstractУ статті розкриті основні підходи до обґрунтування моделі науково-методичної системи виховання в учнів ціннісного ставлення до людини. Охарактеризовано системний, синергетичний, варіативно-модельний і особистісно орієнтований методологічні підходи, що лежать в основі моделювання освітніх систем, які базуються на гуманістичних засадах, ідеях відкритої школи.uk
dc.description.abstractВ статье обоснованы основные подходы построения модели научно-методической системы воспитания у учащихся ценностного отношения к человеку. Охарактеризовано системный, синергетический, вариативно-модельный и личностно ориентированный методологические подходы, лежащие в основе моделирования образовательных систем, которые руководствуются гуманистическими принципами, идеями открытой школы.ru
dc.description.abstractThe problem of the existing models of a school as an open system has been of a great interest in our study. Such a school can be generally characterized by the following features: greater social contacts with the family; cooperation with the further educational, cultural and other social institutions; integrated efforts of teachers and society. Based on a deep analysis of educational practice, practical experience and own achievements a structural and functional model of teaching students the principles of a value-oriented attitude to a person has been designed. First of all, we have substantiated the modeling of humanistic educational system of educational institutions methodology. Complex concepts, ideas and methods used in the process of cognition and transformation of natural or social reality oblects are implied by the methodological approach. Most of an individual or a group activity of is based on more than one approach. Complementing each other, they define a strategy, determine the practice of an action in a particular situation and in a certain period of time. It is difficult for scientists and practitioners to approaches, which can simultaneously make a methodological basis of activities aimed at the design and construction of the educational system. We determined the methodological principles of joint actions of members of a school community to establish a system of students humanistic education. We did it step by step. First of all we analyzed invariable, and then variable portion. The first one includes such methodological approaches as systemic, synergistic, model and variable, personality-oriented. We used them in order to optimize the formation and implementation process of the educational system modelling, while a variable portion is composed of the approaches that reflect the originality of a humanistic educational system model,which has the most favourable conditions for the process of a value-oriented attitude to a person formation.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинськогоuk
dc.relation.ispartofНаукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Вип. 46 : 39–44.uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка і психологіяuk
dc.subjectмодель науково-методичної системи вихованняuk
dc.subjectціннісне ставлення до людиниuk
dc.subjectсинергетичнийuk
dc.subjectваріативно-модельний і особистісно орієнтований методологічні підходиuk
dc.subjectсистемнийuk
dc.subjectмодель научно-методической системы воспитанияru
dc.subjectценностное отношение к человекуru
dc.subjectсистемныйru
dc.subjectсинергетическийru
dc.subjectвариативно-модельный и личностно ориентированный методологические подходыru
dc.subjectscientific and methodical educational system modelen
dc.subjectvalue-oriented attitude to a personen
dc.subjectsystemicen
dc.subjectsynergisticen
dc.subjectmodel and variableen
dc.subjectpersonality-oriented methodological approachesen
dc.titleОсновні підходи до обґрунтування моделі науково-методичної системи виховання у школярів ціннісного ставлення до людиниuk
dc.title.alternativeОсновные подходы обоснования модели научно-методической системы воспитания у учащихся ценностного отношения к человекуru
dc.title.alternativeThe main approaches to the understanding of the scientific-methodical system of teaching students the principles of a value-oriented attitude to a personen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc37. 034


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію