Фундаменталізація математичної підготовки як один із аспектів формування математичної культури студентів технічних спеціальностей
Анотації
Стаття присвячена дослідженню проблеми фундаменталізації математичної підготовки студентів технічних спеціальностей як основному чиннику формування математичної культури студентів. У роботі проаналізовано закономірність між процесом фундаменталізації та формуванням математичної культури студентів, зосереджено увагу на педагогічних умовах фундаменталізації математичної підготовки. Наведено приклад впровадження фундаменталізації математичної підготовки у навчальний процес. Статья посвящена исследованию проблемы фундаментализации математической подготовки студентов технических специальностей как основному фактору формирования математической культуры студентов. В работе проанализирована закономерность между процессом фундаментализации и формированием математической культуры студентов, сосредоточено внимание на педагогических условиях фундаментализации математической подготовки. Приведён пример внедрения фундаментализации математической подготовки в учебный процесс.Объект исследования – учебный процесс в высшем техническом учебном заведении. Цель публикации – показать влияние фундаментализации на формирование математической культуры студентов технических специальностей, осветить основные положения проблемы фундаментализации в высшем техническом учебном заведении, указать пути ее реализации.Анализ наработок по проблеме фундаментализации образовательного процесса в высших учебных технических учебных заведениях позволил осуществить углублённые исследования этой проблемы. Фундаментализация образовательного процесса реализуется через педагогические условия и методическую систему. The article is devoted to the research of the problem of fundamentalization of mathematical training of students ma-joring in technical desciplines, as the main factor of formation of mathematical culture of students. The paper analyzes the law between the process of fundamentalization and the formation of students' mathematical culture, focuses on the peda-gogical conditions of the fundamentalization of mathematical training. An example of introduction of fundamentalization of mathematical trainingin the educational process has been given in the article.The object of the research is the educational process at the higher educational technical institution.The purpose of the publication is to show the influence of fundamentalism on the formation of the mathematical culture of students majoring in technical desciplines; to highlight the main points of the problem of fundamentalizationin a higher technical education al institution, to indicate the way so fits implementation.Ananalysis of the work on the fundamentalization of the educational process in higher educational institutions has led to the deeper study of this problem. Fundamentalization of the educational process is realized through the pedagogical conditions and methodical system.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25075