dc.contributor.author | Vyatkin, S. | en |
dc.contributor.author | Romanyuk, O. N. | en |
dc.contributor.author | Romanyuk, O. V. | en |
dc.contributor.author | Denisyuk, A. V. | en |
dc.contributor.author | Вяткін, С. І. | uk |
dc.contributor.author | Романюк, О. Н. | uk |
dc.contributor.author | Романюк, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Денисюк, А. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2020-07-04T10:00:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-04T10:00:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Optimized volume rendering in object space [Текст] / S. I. Vyatkin, O. N. Romanyuk, O. V. Romanyuk, A. V. Denisyuk // Матеріали ХХ Всеукраїнської науково-технічної конференції молодих вчених, аспірантів та
студентів «Стан, досягнення і перспективи інформаційних систем і технологій», Одеса, 21-22 квітня 2020 р. – Одеса : Видавництво ОНАХТ, 2020. – Ч. 1. – С. 51-57. | en |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30078 | |
dc.description.abstract | In this paper, we propose a method of visualization of volumetric data using the developed storage format models voxel-based approach. As a rendering algorithm was chosen splatting, optimized by rejecting invisible voxels.
Compared to the standard voxel-based storage method, the amount of information about free voxels was reduced by a group description of free voxels. The bill description format allows the user to enter additional attributes that are required to solve a specific task. The application was implemented using the proposed method, as well as its testing, the results of which prove the fulfillment of the requirements: the size of the files was reduced by 20-25 times, the rendering time was also reduced by 5-6 times. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Одесский национальный технологический университет | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали ХХ Всеукраїнської науково-технічної конференції молодих вчених, аспірантів та
студентів «Стан, досягнення і перспективи інформаційних систем і технологій», Одеса, 21-22 квітня 2020 р. Ч. 1 : 51-57. | uk |
dc.subject | volumetric rendering | en |
dc.subject | Z-buffer | en |
dc.subject | Splatting | en |
dc.title | Optimized volume rendering in object space | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 004.92 | |