Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorРоманюк, Олександр
dc.contributor.authorРоманюк, Оксана
dc.contributor.authorКокушкін, Владислав
dc.contributor.authorВяткин, Сергей
dc.date.accessioned2020-09-28T07:35:38Z
dc.date.available2020-09-28T07:35:38Z
dc.date.issued2020-09-18
dc.identifier.citationVYATKIN S.I.,ROMANYUK A.N.,ROMANYUK O.V., Kokushkin. V.OPTIMIZED VOLUME RENDERING USING OCTREE ON A GPU. МXXI Міжнародна конференція з математичного моделювання (МКММ-2020) [Збірка тез (14-18 вересня 2020 р., м. Херсон)]. – Херсон: ХНТУ, 2020. -с. 53-54uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30555
dc.description.abstractIn this paper, we present a method for accelerating volumetric rendering based on the GPU. Using the octal tree structure, it becomes possible skipping data that is not visible after applying the transfer function. Therefore, if the rasterization is eliminated bottleneck. Optimal ratio the parameters of the octal tree are determined by the rasterization phase and the compromise between the number of rasterization operations and the data throughput. Because octree depends on the transfer function, it must be recalculate when the transfer function changes. The results show that parameters can be optimized for various graphics cards.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectrenderinguk_UA
dc.subjectVolume visualizationuk_UA
dc.subjectVolumetric datauk_UA
dc.titleOPTIMIZED VOLUME RENDERING USING OCTREE ON A GPUuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.identifier.udc004.92


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію