Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorVyatkin, S. I.en
dc.contributor.authorRomanyuk, A. N.en
dc.contributor.authorRomanyuk, O. V.en
dc.contributor.authorKokushkin, V. М.en
dc.contributor.authorВяткин, С. І.uk
dc.contributor.authorРоманюк, О. Н.uk
dc.contributor.authorРоманюк, О. В.uk
dc.contributor.authorКокушкін, В. М.uk
dc.date.accessioned2020-09-28T07:35:38Z
dc.date.available2020-09-28T07:35:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationVyatkin S. I., Romanyuk O. N., Romanyuk O. V., Kokushkin. V. Optimized volume rendering using octree on a GPU. Збірка тез XXI Міжнароднох конференції з математичного моделювання (МКММ-2020), м. Херсон, 14-18 вересня 2020 р. Херсон : ХНТУ, 2020. С. 53-54.en
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30555
dc.description.abstractIn this paper, we present a method for accelerating volumetric rendering based on the GPU. Using the octal tree structure, it becomes possible skipping data that is not visible after applying the transfer function. Therefore, if the rasterization is eliminated bottleneck. Optimal ratio the parameters of the octal tree are determined by the rasterization phase and the compromise between the number of rasterization operations and the data throughput. Because octree depends on the transfer function, it must be recalculate when the transfer function changes. The results show that parameters can be optimized for various graphics cards.en
dc.language.isoenen
dc.publisherХерсонський національний технічний університетuk
dc.relation.ispartofЗбірка тез XXI Міжнароднох конференції з математичного моделювання (МКММ-2020), м. Херсон, 14-18 вересня 2020 р. : 53-54.uk
dc.subjectrenderingen
dc.subjectVolume visualizationen
dc.subjectVolumetric dataen
dc.titleOptimized volume rendering using octree on a GPUen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc004.92


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію