dc.contributor.author | Vyatkin, S. I. | en |
dc.contributor.author | Romanyuk, A. N. | en |
dc.contributor.author | Romanyuk, O. V. | en |
dc.contributor.author | Kokushkin, V. М. | en |
dc.contributor.author | Вяткин, С. І. | uk |
dc.contributor.author | Романюк, О. Н. | uk |
dc.contributor.author | Романюк, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Кокушкін, В. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2020-09-28T07:35:38Z | |
dc.date.available | 2020-09-28T07:35:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Vyatkin S. I., Romanyuk O. N., Romanyuk O. V., Kokushkin. V. Optimized volume rendering using octree on a GPU. Збірка тез XXI Міжнароднох конференції з математичного моделювання (МКММ-2020), м. Херсон, 14-18 вересня 2020 р. Херсон : ХНТУ, 2020. С. 53-54. | en |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30555 | |
dc.description.abstract | In this paper, we present a method for accelerating volumetric rendering based on the GPU.
Using the octal tree structure, it becomes possible skipping data that is not visible after applying the
transfer function. Therefore, if the rasterization is eliminated bottleneck.
Optimal ratio the parameters of the octal tree are determined by the rasterization phase and
the compromise between the number of rasterization operations and the data throughput. Because
octree depends on the transfer function, it must be recalculate when the transfer function changes.
The results show that parameters can be optimized for various graphics cards. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Херсонський національний технічний університет | uk |
dc.relation.ispartof | Збірка тез XXI Міжнароднох конференції з математичного моделювання (МКММ-2020), м. Херсон, 14-18 вересня 2020 р. : 53-54. | uk |
dc.subject | rendering | en |
dc.subject | Volume visualization | en |
dc.subject | Volumetric data | en |
dc.title | Optimized volume rendering using octree on a GPU | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004.92 | |