Математика – філософія – мистецтво у синергії творчості Леона Хвістека
Анотації
Аналізується естетична концепція польського філософа, математика і митця про
множинність дійсності в мистецтві та її реалізація в художніх прийомах творчості від реалізму
до імпресіонізму і основних течій авангардизму. Індивідуальна позиція Л.Хвістека ґрунтувалася на
ідеях плюралізму, релятивізму і творчого синтезу досягнень як класичного мистецтва, так і
авангарду разом з наївізмом. В осмисленні художньої творчості та в її авторській практиці
митець пройшов шлях від онтологічного і логіко-семантичного обґрунтування «законів»
мистецтва з раціонально-критичних позицій «точних» наук до визнання ролі «інстинкту»,
інтуїції, ірраціональних моментів у синергії творення художнього образу як самовираження
психології та світовідношення творця виразних форм. Aesthetic conception of the polish philosopher, as well as mathematician and artist, about the
plurality of realities in art and its realization in artistic techniques from realism to impressionism and
main trends of avant-garde are analyzed. L. Chwistek’s individual position was based on the ideas of
pluralism, relativism and creative synthesis of achievements of both classical art and avant-garde along
with naivism. In comprehending artistic creativity and in its author’s practice the artist has gone the way
from ontological, logical and semantic grounds of the "laws" of the art, stendning on the rational and
critical positions of "exact" sciences, to the recognition of the role of "instinct", intuition and irrational
moments in the creation of an artistic image as the self-expression of psychology, as well as the
expressive forms creator’s world attitude.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32043