Проблема трансдисциплінарного підходу в українській системі вищої освіти
Abstract
Проаналізовано сутність феномену трансдисциплінарності та його значення в
навчальному процесі, наукових дослідженнях. Визначення зазначеного поняття здійснено крізь
призму аналізу організації наукового знання. Розкрито переваги трансдисциплінарності та
недоліки дисциплінарного та міждисциплінарного підходів. Розроблено рекомендації щодо
впровадження трансдисциплінарного підходу в українську систему вищої освіти. Зроблено
висновки щодо трансдисциплінарності як складного феномену, який досі не отримав свого
однозначного і загальновизнаного визначення, що однак це не перешкоджає його дієвості в
системі вищої освіти, наукових дослідженнях, а також під час вирішення складних
багатофакторних проблем природи і суспільства. The article deals with the essence of transdisciplinarity phenomenon and its significance in the
educational process, scientific research. The definition of the concept has been made through an analysis
of the scientific knowledge organization. The advantages of transdisciplinarity are disclosed in
comparison with other ways of scientific knowledge organizing. The author develops recommendations
on the introduction of a transdisciplinary approach to the national system of higher education. Despite
the obvious complexity of the investigated phenomenon and its ambiguous definition, the obstacles to the
presence of transdisciplinarity in higher education system, in scientific research as well as in solving
complex multifactor problems of nature and society are not founded.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32053