• English
    • русский
    • українська
  • English 
    • English
    • русский
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Знання. Освіта. Освіченість
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2018
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Знання. Освіта. Освіченість
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2018
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Процесуальні та структурні закономірності розвитку знання

Author
Петрушенко, В. Л.
Petrushenko, V. L.
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2018 [49]
Abstract
У тезах доповіді ставляться питання про існування та прояви закономірностей розгортання процесу пізнання, структури знання та їх реальні прояви у когнітивному процесі. Відзначається існування кількох стадій формування знання та робиться наголос на важливому значенні неявного знання, зумовленого загальними особливостями становища людини в світі, а також підкреслюється значення цих когнітивних явищ для процесів освіти.
 
В тезисах доклада ставятся вопросы о существовании и проявлениях закономерностей разворачивания процесса познания, структуры знания и их реальных проявлениях в когнитивном процессе. Отмечается существование нескольких стадий формирования знаний и делается акцент на важном значении неявного знания, обусловленного общими особенностями положения человека в мире, а также подчеркивается значение этих когнитивных явлений для процессов образования.
 
The abstracts of the report include the question of the existence and manifestation of the laws of the deployment of the process of knowledge, the structure of knowledge and their actual manifestations in the cognitive process. The existence of several stages of knowledge formation is emphasized and emphasis is placed on the importance of implicit knowledge, which is conditioned by the general peculiarities of the human condition in the world, and emphasizes the significance of these cognitive phenomena for educational processes.
 
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32054
View/Open
Петрушенко.pdf (21.92Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ