К понятию трансдисциплинарности
Автор
Тягло, А. В.
Тягло, О. В.
Tiaglo, O. V.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Показано, что понятие трансдисциплинарности имеет сегодня два основных толкования – чисто познавательное, в духе Пиаже, и познавательно-практичное, в духе Янча - Вайнберга. Они оба вызваны к жизни потребностью осмыслить фундаментальные изменения в современном познании единого по природе мира. Аргументировано, что первое из этих толкований предвосхищено академиком Вернадским. Показано, що поняття трансдисциплінарності має сьогодні два основних тлумачення – чисто пізнавальне, у дусі Піаже, і пізнавально-практичне, у дусі Янча - Вайнберга. Обидва вони викликані до життя потребою осмислити фундаментальні зміни у сучасному пізнанні єдиного за своєю природою світу. Аргументовано, що перше з цих тлумачень передбачене академіком Вернадським. It is demonstrated that the concept of transdisciplinarity has two main explications today – purely cognitive, in accordance with Piaget, and cognitive-practical, in accordance with Jantsch-Weinberg. Both ones were introduced because of need to comprehend some fundamental changes in contemporary cognition of the world which by nature is unified. It is argued, academician Vernadsky anticipated the first explication.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32108