Когнітивно-комунікативні особливості пізнання викладача університету
Abstract
Розглянуто приклади концептуалізації «педагогічних знань змісту» як складових
пізнання викладача і аспекти їхнього відокремлення від «предметних знань змісту».
Показано, що концепції педагогічних знань надають підтвердження положенню автора
про те, що спектри досліджень і знань викладача та дослідника мають підстави
відрізнятися за цілями, методами одержання та змістом, зокрема у епістемологічному,
методологічному та когнітивно-комунікативному вимірах. Обґрунтовано, що для одного
й того самого предмету пізнання, знання змісту, що набувається викладачем, має
підстави відрізнятись від наукового знання дослідника домінуючою спрямованістю на
освітню діяльність. Це вимагає різних підходів щодо стимулювання та оцінювання їх
результатів досліджень. Examples of conceptualization of «pedagogical content knowledge» as components of a
teacher' knowledge and aspects of their separation from «subject matter content knowledge» are
considered. It is shown that the concepts of pedagogical knowledge confirm the author's position
that the spectra of research and knowledge of teacher and researcher have reason to differ in
goals, methods and content, in particular in epistemological, methodological and cognitivecommunicative
dimensions. It is substantiated that for the same subject of cognition, knowledge
of the content acquired by a teacher has grounds to differ from the scientific knowledge of a
researcher by the dominant focus on educational activities. This requires different approaches to
stimulating and evaluating their research results.
Keywords:
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32109