• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Знання. Освіта. Освіченість
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2020
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Знання. Освіта. Освіченість
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2020
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Личностный подход в высшем образовании

Author
Мелков, Ю. А.
Mielkov, Yu. A.
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2020 [47]
Abstract
Доклад посвящён проблеме переосмысления стратегий развития высшего образования на основе приоритета личностного подхода, как в формальном аспекте (переход к студентоцентрированному обучению и индивидуальным образовательным траекториям, то есть утверждение студента как субъекта образовательного процесса), так и в содержательном (приоритет формирования многосторонне развитой человеческой личности перед узкой профессиональной компетенцией в качестве миссии университета). Отмечается решающее значение философии и дисциплин гуманитарного цикла в реализации подобной задачи, обоснованной в том числе и вызовами ситуации современного мира, характеризующегося сложностью и неопределённостью, а потому требующего не «готовых» знаний, а критически мыслящих и творчески действующих личностей, способных создавать новые знания.
 
The report is devoted to the problem of rethinking strategies for the development of higher education based on the priority of еру personal approach, both in the formal aspect (the transition to student-focused learning and individual educational trajectories, that is, assertion of student as a subject of the educational process), and in it essence (the priority of the formation of a multilaterally developed human personality over a narrow professional competence as the mission of the university). Philosophy and disciplines of the humanitarian cycle are noted to be of decisive importance in the implementation of such a task, which is justified, among other things, by the challenges of the situation of the contemporary world, characterized by complexity and uncertainty, and therefore requiring not ‘ready-made’ knowledge, but critically thinking and creatively acting personalities capable of creating new knowledge.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32114
View/Open
10705-38335-1-PB.pdf (264.3Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ