Обґрунтування педагогічних умов розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців комп'ютерних систем і автоматики
Автор
Сабадош, Ю. Г.
Sabadosh, J. G.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ІМ [506]
Анотації
Стаття висвітлює особливості розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх випускників технічних закладів вищої освіти у процесі навчання не спеціальних дисциплін за фахом. Проаналізовано питання здатності до самоосвіти, що залишається важливим у формуванні готовності майбутнього фахівця до безперервної самоосвіти, та надає йому можливість швидко адаптуватися в соціумі, удосконалювати свої вміння та навички відповідно сучасних інновацій, можливість бути мобільним.
На основі з`ясування проблем навчання гуманітарних та фундаментальних дисциплін сформульовано авторське визначення поняття педагогічних умов розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців комп`ютерних систем і автоматики, виокремлено та обґрунтовано педагогічні умови, впровадження яких буде сприяти розвитку самоосвітньої компетентності під час вивчення не фахових предметів. Серед педагогічних умов окреслено такі, як створення: сприятливого психологічного клімату, що спонукає студента стати активним учасником навчального процесу та збуджує мотивацію до розвитку самоосвітніх навичок; освітнього середовища для забезпечення ефективного розвитку самоосвітньої компетентності в процесі вивчення предметів гуманітарно-фундаментального циклу на основі інтеграції гуманітарних, фундаментальних та фахових дисциплін (використання оновлених до сучасних реалій в освіті та розробка нових форм і методів пізнавальної діяльності студентів). The article highlights the peculiarities of the development of self-educational
competence of future graduates of technical higher education institutions in the process of
teaching non-specialty disciplines in the specialty. The question of the ability to educate
itself, which remains important in shaping the future professional's readiness for
continuous self-education, is analyzed and gives him the opportunity to adapt quickly in
society, to improve his skills and skills in accordance with modern innovations, to be
mobile.
On the basis of clarifying the problems of teaching the humanities and fundamental
disciplines, the author defines the concept of pedagogical conditions for the development
of future competence of future specialists in computer systems and automatics, identifies
and substantiates pedagogical conditions, the introduction of which will promote the
development of self-education. Among the pedagogical conditions are the following: a
favorable psychological climate that encourages the student to become an active
participant in the educational process and stimulates motivation to develop selfeducational skills; educational environment to ensure the effective development of selfeducational competence in the study of subjects of the humanities-fundamental cycle on
the basis of integration of humanities, fundamental and professional disciplines (use of
updated to modern realities in education and development of new forms and methods of
cognitive activity of students).
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34616