Дистанційне навчання математики в сучасних умовах пандемії із використанням навчального середовища JETIQ
Автор
Тютюнник, О. І.
Крупський, Я. В.
Tiytiynnyk, O.
Krupskyi, Y.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [684]
Анотації
Статтю присвячено з'ясуванню особливостей використання навчального середовища JetIQ для роботи студентів під час дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень. У ній акцентовано увагу на можливостях JetIQ як для студентів так і для викладачів при викладанні вищої математики. Встановлено переваги й недолік окремих видів самостійної діяльності студентів в умовах карантинних обмежень. Також розписано основні модулі системи, які допомагають викладачеві в організації дистанційного навчання. This article is devoted to elucidating the peculiarities of using the JetIQ learning environment for students to
work during distance learning in quarantine conditions. Forced distance learning has exacerbated a number of
questions about the possibility and readiness of the educational institution to quickly move to a quality distance
work mode, the ability of teachers to reformat teaching methods and have feedback, equality of access to education.
The article focuses on the capabilities of the JetIQ system for both students and teachers in teaching higher
mathematics. Distance learning has become an incentive for the introduction of innovative technologies in education,
and on the other – an indicator of the main shortcomings and problems faced by free economic zones. The advantages
and disadvantages of certain types of independent activity of students in the conditions of quarantine restrictions
are established. The main modules of the system are also described, which give the teacher the opportunity to
conduct high-quality online lectures and practical classes during distance learning. Using the distance education
JetIQ system in the study of higher mathematics in distance learning, the teacher can create a personal repository,
filling it with electronic content in the form of lecture texts, presentations, examples of solving typical problems in
higher mathematics, auxiliary files, tests. It is concluded that it is necessary to further improve the distance education
JetIQ system and adapt the learning process to technology, teaching aids and resources. Further prospects for
research into effective ways to use JetIQ have been identified
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35361