dc.contributor.author | Московчук, О. С. | uk |
dc.contributor.author | Столяренко, Ол. В. | uk |
dc.contributor.author | Столяренко, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Moskovchuk, O. S. | en |
dc.contributor.author | Stoliarenko, Ol. V. | en |
dc.contributor.author | Stoliarenko, Ok. V. | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-15T07:48:54Z | |
dc.date.available | 2022-12-15T07:48:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Московчук О. С. Педагогічні умови формування креативності як складової соціокультурної компетентності фахівця [Текст] / О. С. Московчук, Ол. В. Столяренко, О. В. Столяренко // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. – Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2022. – Вип. 65. – С. 166–172. | uk |
dc.identifier.issn | 2412-1142 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36122 | |
dc.description.abstract | Наш час характеризується нескінченним і потужним інформаційним потоком, що
зумовлює інноваційні зміни в усіх сферах життя суспільства. У зв`язку зі складними процесами, що
стосуються інформатизації та цифровізації суспільства, змінюються вимоги до компетенцій сучасних
фахівців. У новому державному освітньому стандарті прописані компетенції, якими повинен володіти
педагог. Крім основних, базових компетенцій, які передбачають загальні фахові знання, важливими
для ефективної і продуктивної праці визнані інформаційна, комунікативна, правова, креативна, рефлексивна, соціальна, соціокультурна, конфліктологічна. У статті наведено результати аналізу
наукової літератури з метою визначення рівня дослідженості проблеми формування соціокультурної
компетентності, зокрема креативності як її складової.
У статті розглядається структура креативності фахівця, що здійснює професійну діяльність у межах
освітніх програм закладу вищої освіти, акцентовано увагу на тих професійно важливих особистісних
якостях, знаннях та вміннях, що забезпечують готовність до нестандартних підходів до вирішення
складних педагогічних ситуацій, здатність до конструктивної адаптації класичних алгоритмів дій до
актуальних викликів часу.
З`ясовано, що креативність як здатність до творчості, продукування нових ідей, уміння відходити
від традиційних схем модернізує зміст соціальної взаємодії, забезпечуючи можливість
майбутньому вчителеві відповідати на запити сьогодення. Наголошено на тому, що креативність
виступає базисною засадою проведення вчителем ефективної науково-дослідної роботи,
систематичного вдосконалення змісту та методів навчання, накопичення наукової та навчальної
інформації, налагодження продуктивної роботи в команді, спрямованої на вирішення актуальних
педагогічних проблем. Креативна особистість прагне до подолання шаблону та формальності в
стосунках з вихованцями, виявляє готовність до створення принципово нових ідей, пов`язаних з
навчанням і вихованням підростаючого покоління. | uk |
dc.description.abstract | Our time is characterized by an endless and powerful flow of information, which leads to
innovative changes in all spheres of society. Due to the complex processes related to informatization and
digitalization of society, the requirements for the competencies of modern specialists are changing. The
new state educational standard prescribes the competencies that a teacher must have. In addition to the
basic, basic competencies, which provide general professional knowledge, important for effective and
productive work are informational, communicative, legal, creative, reflective, social, socio-cultural,
conflict. The article presents the results of the analysis of the scientific literature in order to determine the
level of research on the problem of formation of socio-cultural competence, in particular creativity as its
component. The article considers the structure of creativity of a specialist who carries out professional
activities within the educational programs of higher education, focuses on those professionally important
personal qualities, knowledge and skills that provide readiness for non-standard approaches to solving
complex pedagogical situations, ability to constructively adapt classical algorithms actions to the actual
challenges of the time. It was found that creativity as the ability to create, produce new ideas, the ability
to move away from traditional schemes modernizes the content of social interaction, providing an
opportunity for future teachers to meet the demands of today. It is emphasized that creativity is the basic
principle of effective research work by teachers, systematic improvement of content and teaching
methods, accumulation of scientific and educational information, establishing productive teamwork
aimed at solving pressing pedagogical problems. Creative personality seeks to overcome the pattern and
formality in relationships with students, shows a willingness to create fundamentally new ideas related to
the teaching and education of the younger generation. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського | uk |
dc.relation.ispartof | Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Вип. 65 : 166–172. | uk |
dc.subject | креативність | uk |
dc.subject | особисті якості | uk |
dc.subject | соціокультурна компетентність | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | формування | uk |
dc.subject | фахівець | uk |
dc.subject | creativity | en |
dc.subject | personal qualities | en |
dc.subject | sociocultural competence | en |
dc.subject | pedagogical conditions | en |
dc.subject | formation | en |
dc.subject | specialist | en |
dc.title | Педагогічні умови формування креативності як складової соціокультурної компетентності фахівця | uk |
dc.title.alternative | Pedagogical conditions for formation of creativity as a component of socio-cultural competence of a professional | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 377/378.091.33(06) | |
dc.identifier.doi | 10.31652/2412-1142 | |