Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorРоманюк, О. Н.uk
dc.contributor.authorДудник, О. О.uk
dc.contributor.authorОзерчук, Д. А.uk
dc.contributor.authorRomanyuk, О. N.en
dc.contributor.authorDudnik, О. О.en
dc.contributor.authorOzerchuk, D. A.en
dc.date.accessioned2023-03-20T08:54:53Z
dc.date.available2023-03-20T08:54:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationРоманюк О. Н. Підвищення продуктивності зафарбовування при використанні для визначення інтенсивностей кольору поверхні другого порядку [Текст] / О. Н. Романюк, О. О. Дудник, Д. А. Озерчук // Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. – 2021. – № 2. – С. 51-59.uk
dc.identifier.issn1999-9941
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36485
dc.description.abstractПідвищення реалістичності відтворення графічних сцен передбачає не тільки збільшення рівня деталізації поверхонь об'єктів реального світу але й використання більш складних моделей освітлення. Це гостро ставить питання про підвищення продуктивності графічних систем, особливо при формуванні динамічних зображень у реальному часі та в інтерактивному режимі, коли передбачається, що траєкторії руху об'єктів не задано заздалегідь, а визначаються діями користувача в процесі взаємодії із системою. До високопродуктивних методів зафарбовування відносять метод зафарбовування з використанням поверхні другого порядку для визначення інтенсивностей кольору. Цей метод передбачає розрахунок нормалізованих векторів не для всіх, а тільки для декількох точок поверхні. Отримано нові аналітичні залежності для визначення інтенсивності кольору точки рядка растеризації через інтенсивності кольорів сусідніх точок. Отримані залежності не використовують довготривалі мікрооперації множення. Виведено формулу для визначення інтенсивностей кольорів в кінцевих точках цифрових сегментів, на які розбито рядок растеризації. Наведено структурні схеми для визначення інтенсивностей кольорів. Отримано порівняльні оцінки підвищення продуктивності. Результати досліджень можуть бути використані у високопродуктивних системах тривимірної графіки.uk
dc.description.abstractIncreasing the realism of the reproduction of graphic scenes involves not only increasing the level of detail of the surfaces of real-world objects, but also the use of more complex lighting models. This raises the question of improving the performance of graphics systems, especially in the formation of dynamic images in real time and interactively, when it is assumed that the trajectory of objects is not set in advance, but determined by user actions in interaction with the system. High-performance shading methods include the method of shading with the use of second-order surface to determine color intensities. This method involves the calculation of normalized vectors not for all, but only for a few points on the surface. New analytical dependencies for calculating the color intensity of a point on a rasterization row using color intensity of neighboring points are obtained. The obtained dependencies do not use long-term multiplication microoperations. A formula for computing color intensities at the endpoints of digital segments into which the rasterization string is divided is derived. Structural diagrams for determining color intensities are given. Comparative estimates of productivity increase are obtained. Obtained results can be used in high-performance three-dimensional graphics systems.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofІнформаційні технології та комп'ютерна інженерія. № 2 : 51-59.uk
dc.relation.urihttps://itce.vntu.edu.ua/index.php/itce/article/view/821
dc.subjectзафабовуванняuk
dc.subjectрастеризаціяuk
dc.subjectповерхні другого порядкуuk
dc.subjectінтенсивність кольоруuk
dc.subjectтривимірне моделюванняuk
dc.subjectметод Фонгаuk
dc.subjectметод Гуроuk
dc.subjectshadingen
dc.subjectrasterizationen
dc.subjectsurface of the second orderen
dc.subjectcolor intensityen
dc.subject3D modelingen
dc.subjectPhong shadingen
dc.subjectGourand shadingen
dc.titleПідвищення продуктивності зафарбовування при використанні для визначення інтенсивностей кольору поверхні другого порядкуuk
dc.title.alternativeImproving the performance of shading while using the second order surfaces to determine color intensitiesen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.92
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, Комп'ютерна графіка: навчальний посібник. Вінниця, Україна: ВДТУ, 2001. 130 с.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та А. В. Чорний, Високопродуктивні методи та засоби зафарбовування тривимірних графічних об’єктів. Монографія. Вінниця, Україна: УНІВЕСУМ-Вінниця, 2006. 190 с.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та О. О. Дудник, "Підвищення реалістичності зафарбовування тривимірних графічних об'єктів," Вісник ХНТУ, № 3, с. 269-272, 2016.uk
dc.relation.referencesА. Н. Романюк, и Т. А. Замковой, "Алгоритмы рендеринга," Компьютеры+программы, № 6, с. 54-57, 1998.ru
dc.relation.referencesД. Херн, и М. П. Бейкер, Компьютерная графика и стандарт OpenGL, 3-е издание. Москва, Россия: Издательский дом «Вильямс», 2005, 1168 с.ru
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, "Метод прискореного зафарбовування тривимірних поверхонь з урахуванням їх локальної кривизни," Вісник Східноукраїнського національного університету, № 12, с. 166-172, 2008.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, "Новий підхід до визначення спекулярної складової кольору," Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології, № 2, с. 85-92, 2004.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, "Класифікація дистрибутивних функцій відбивної здатності поверхні," Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія «Інформатика, кібернетика і обчислювальна техніка», Випуск 9 (132), с. 145-151, 2008.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, "Новий підхід до підвищення реалістичності зафарбовування тривимірних об’єктів за методом Гуро," Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія, № 2, с. 106-109, 2005.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та А. В. Чорний, "Новий підхід до реалізації процедури зафарбовування за методом Фонга," Вісник Херсонського державного технічного університету, Вип. 22, с. 154-160, 2003.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та А. А. Шаманський, "Метод зафарбовування тривимірних графічних об’єктів без нормалізації векторів нормалей," Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія, № 2 (6), с. 111-115, 2006.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, "Використання квадратичної інтерполяції для зафарбовування тривимірних графічних об’єктів," Реєстрація, зберігання і обробка даних, т. 8, № 4, с. 31-37, 2006.uk
dc.relation.referencesO. А. Romanyuk, and A. Hast, "A method for accelerated computation of color intensities for shading of three-dimensional graphics objects", in Współczesne problemy informatyki. Algorytmy i modelowanie. Legnica, Polska: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej, pp. 213-227, 2007.en
dc.relation.referencesA. Fog, Instruction tables: Lists of instruction latencies, throughputs and micro-operation breakdowns for Intel, AMD and VIA CPUs. Kongens Lingby, Denmark: Technical University of Denmark, 2021.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1999-9941-2021-51-2-51-59


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію