Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДобранюк, Ю. В.uk
dc.contributor.authorМихалевич, В. М.uk
dc.contributor.authorКоломієць, А. А.
dc.contributor.authorКозак, О. М.uk
dc.contributor.authorDobraniuk, Yu. V.en
dc.contributor.authorMikhalevich, V. M.en
dc.contributor.authorKolomiiets, A. A.en
dc.contributor.authorKozak, O. M.en
dc.date.accessioned2023-03-23T14:07:56Z
dc.date.available2023-03-23T14:07:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationЗастосування СКМ Maple для побудови 3D графіків в задачах обчислення об’єму фігур [Текст] / Ю. В. Добранюк, В. М. Михалевич, А. А. Коломієць, О. М. Козак // Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. – 2022. – № 2. – С. 115-123.uk
dc.identifier.issn1999-9941
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36536
dc.description.abstractЗ кожним роком збільшується число праць, що присвячені пошуку методів та прийомів впровадження систем комп’ютерної математики в навчання вищої математики. Основне місце серед них посідає система комп’ютерної математики Maple, яка є одним із лідерів універсальних систем та надає можливість користувачу використовувати інтелектуальне середовище для математичних досліджень. В даній роботі підкреслюється, що до найбільш цінних напрацювань теоретичного та прикладного характеру із застосування систем комп’ютерної математики у навчанні вищої математики слід віднести матеріали, які стосуються покращення наочності, а також формування у студентів умінь та навичок розв’язування типових задач вищої математики. Розглянуто проблеми впровадження та адаптації системи комп’ютерної математики Maple у навчальний процес закладу вищої освіти при викладанні курсу вища математика. Використання систем комп’ютерної математики Maple надає можливість оптимізувати навчальний процес та активізувати організацію самостійної роботи студентів для закріплення навчального матеріалу. У роботі проведено адаптування використання можливостей графічного пакету системи комп’ютерної математики Maple для побудови 3D графіків з метою покращення наочності в задачах обчислення об’єму просторової фігури. Частина математичного апарату та розроблені фрагменти коду в системі комп’ютерної математики Maple надають можливість в автоматизованому режимі отримувати лінію перетину графіків функцій, будувати відповідні поверхні та фігури під час розв’язування типових задач вищої математики. В роботі об-ґрунтовано необхідність проектування навчальних задач нового типу з огляду на необхідність використання під час їх розв’язання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання, зокрема систем комп’ютерної математики Maple.uk
dc.description.abstractEvery year the number of works devoted to the search for methods and techniques for introducing computer mathematics systems for teaching higher mathematics is increasing. The main place among them is occupied by the Maple computer mathematics system, which is one of the leaders in universal systems and allows the user to use an intelligent environment for mathematical research. This paper emphasiz-es that the most valuable developments of a theoretical and applied nature on the use of computer mathematics systems in teaching higher mathematics should include materials related to improving visibility, as well as the formation of students' skills and abilities in solving typi-cal problems of higher mathematics. The problems of introduction and adaptation of the Maple computer mathematics system in the educa-tional process of the institu-tion of higher education in teaching the course of higher mathematics are considered. The use of the Maple com-puter mathematics system provides an oppor-tunity to optimize the educational process and activate the organization of students' independent work to consolidate the educa-tional material. The paper adapts the use of the Maple computer mathematics system graphics package capa-bilities to build 3D graphics in order to improve clarity in the tasks of calculating the volume of a spatial figure. Part of the mathematical apparatus and the developed code fragments in the Maple computer mathematics system make it possible to automatically obtain the line of intersection of graphs of functions, build the corresponding surfaces and figures when solving typical problems of higher mathematics. The paper substantiates the need to design educational problems of a new type, taking into account the need to use modern information and com-munication technologies for solving them, in particular Maple computer mathematics systems.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofІнформаційні технології та комп'ютерна інженерія. № 2 : 115-123.uk
dc.relation.urihttps://itce.vntu.edu.ua/index.php/itce/article/view/897
dc.subjectсистема комп’ютерної математикиuk
dc.subjectінформаційно-освітнє середовищеuk
dc.subject3D графікuk
dc.subjectоб’єм фігуриuk
dc.subjectMapleen
dc.subjectcomputer mathematics systemen
dc.subjectinformation and educational environmenten
dc.subject3D graphen
dc.subjectvolume of the figureen
dc.titleЗастосування СКМ Maple для побудови 3D графіків в задачах обчислення об’єму фігурuk
dc.title.alternativeApplication of CМS Maple for build of 3D graphics in the problems of calculating the volume of figuresen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc519.85
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, та О. І. Тютюнник, Використання систем комп’ютерної математики у про-цесі навчання лінійного програмування студентів ВНЗ: монографія. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2016, 279 с. ISBN 978-966-641-670-7.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, та А. Ф. Дода, Елементарна математика. Алгебра. Новітні інформаційні технології навчання (Maple). Ч. 2. : практикум. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2010, 160 с.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, Н. Б. Дубова, та І. А. Клеопа, Курс математики для слухачів-іноземців в се-редовищі СКМ Maple. Алгебраїчні рівняння і системи рівнянь: Електронний освітній ресурс. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2019, 64 с.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, “Навчально-контролюючий Maple – комплекс з вищої математики,” Інфор-маційні технології та комп’ютерна інженерія, № 1, с. 74-78. 2004.uk
dc.relation.referencesО. І. Тютюнник, та В. М. Михалевич, “Реалізація принципу наочності за допомогою засобів СКМ у процесі навчання лінійного програмування,” Сучасні інформаційні технології та інно-ваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, Випуск 36, с. 434-440. 2013.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, та О. І. Тютюнник, “Проектування навчальних задач з лінійного програ-мування з використанням систем комп'ютерної математики,” Інформаційні технології і засоби навчання, т. 38, № 6, с. 24-33, 2013. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/896/688. Дата звернення: Травень 20, 2022.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, Ю. В. Добранюк, та Я. В. Крупський, “Фрагменти електронних освітніх ре-сурсів з функції двох змінних в середовищі СКМ Maple,” на Дистанційній всеукр. наук. конф. Математика у технічному університеті XXI сторіччя, Краматорськ : ДДМА, 2017, с. 20-22.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, Ю. В. Добранюк, та Я. В. Крупський, “Розробка електронних освітніх ре-сурсів в середовищі СКМ Maple,” на Всеукр. наук.-практ. конф. Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності, Вінниця, 2017, с. 69-72.uk
dc.relation.referencesО. І. Тютюнник, М. С. Сичова, та М. Ю. Дунський, “Застосування системи MAPLE для знаходження дотичної до функції,” на LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Він-ниця, 2022. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/ index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15009/12678. Дата звернення: Травень 25, 2022.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, Д. Б. Рогачевський, Д. Ю. Желнитський, та Б. А. Балух, “Навчальний MAPLE-тренажер з обчислення функції Ейлера,” на LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 2022. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15034/12681. Дата звер-нення: Травень 25, 2022.uk
dc.relation.referencesВ. М. Михалевич, Ю. В. Добранюк, та А. А. Кашканова, “Побудова конформних відображень та дослідження їх властивостей за допомогою СКМ MAPLE,” на XLVI науково-технічної кон-ференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 2017. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2017/paper/view/2192. Дата звернення: Травень 12, 2020.uk
dc.relation.referencesЮ. В. Добранюк, А. В. Василинич, та В. В. Грибик, “Застосування системи комп’ютерної ма-тематики Maple для побудови 2D областей в задачах обчислення площі фігур,” на LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 2022. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15848/13315. Дата звер-нення: Травень 22, 2022.uk
dc.relation.referencesЮ. В. Добранюк, Б. В. Маліцький, та Я. О. Глеба, “Застосування системи комп’ютерної мате-матики Maple для обчислення площі фігури, яка обмежена колом та розташована поза кардіоїдою,” на III Міжнародної науково-методичної Інтернет-конф. Проблеми вищої матема-тичної освіти: виклики сучасності, Вінниця, 2022. [Електронний ресурс]. Режим доступу:https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/ pmovc22/paper/viewFile/16248/13686. Дата звер-нення: Червень 11, 2022.uk
dc.relation.referencesЮ. В. Добранюк, та А. В. Василинич, “Побудова траєкторії деформування вільної поверхні під час торцевого стиснення за допомогою системи комп’ютерної математики Maple,” на Всеукра-їнської науково-практичної інтернет-конференції студентів, аспірантів та молодих науковців «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2022)», Вінниця, 2022. [Електрон-ний ресурс]. Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2022/paper/viewFile/ 16247/13731. Дата звернення: Червень 16, 2022.uk
dc.relation.referencesВ. О. Краєвський, Ю. В. Добранюк, та А. А. Коломієць, Кратні, криволінійні, поверхневі інте-грали та елементи теорії поля: навчальний посібник. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2022, 142 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1999-9941-2022-54-2-115-123


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію