dc.contributor.author | Nykyporets, S. S. | en |
dc.contributor.author | Никипорець, С. С. | uk |
dc.date.accessioned | 2023-04-26T13:04:35Z | |
dc.date.available | 2023-04-26T13:04:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Nykyporets S. S. Semiotic approach in teaching English to students of power engineering in non-linguistic universities [Електронний ресурс] / S. S. Nykyporets // Матеріали LIІ науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 21-23 червня 2023р. – Електрон. текст. дані. – 2023. – Режим доступу: https://conferences. vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2023/paper/view/17371. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36874 | |
dc.description.abstract | Семіотичний підхід до викладання англійської мови останнім часом привертає все більше уваги, оскільки він
пропонує комплексний і цілісний спосіб розвитку мовних навичок. Цей підхід підкреслює важливість розуміння
мови як системи знаків і символів і спирається на теорію семіотики, щоб допомогти студентам покращити
розуміння різних знакових систем, які складають мову. У цій статті досліджується застосування
семіотичного підходу до викладання англійської мови для студентів, що спеціалізуються в галузі енергетики в
нелінгвістичному університеті. Обговорюються різні техніки, які можна використовувати, щоб допомогти
студентам розвинути свої мовні навички, включаючи використання наочних посібників, автентичних
матеріалів і контекстуальний аналіз. Також підкреслюються переваги семіотичного підходу в розвитку
комунікативних навичок студентів і покращенні їхнього розуміння англійської мови. Ця стаття містить
практичну та ефективну основу для вчителів, які прагнуть застосувати семіотичний підхід до викладання
англійської мови в нелінгвістичних університетах | uk |
dc.description.abstract | The semiotic approach to teaching English has gained increasing attention in recent years, as it offers a comprehensive and holistic way of developing language skills. This approach emphasizes the importance of understanding language as a system of signs and symbols, and draws on the theory of semiotics to help students develop their understanding of the different sign systems that make up the language. In this article, we explore the application of the semiotic approach to teaching English to students of power engineering in non-linguistic universities. We discuss the various techniques that can be used to help students develop their language skills, including the use of visual aids, authentic materials, and contextual analysis. We also highlight the benefits of the semiotic approach in developing students` communication skills and enhancing their understanding of the English language. This article provides a practical and effective framework for teachers who are looking to apply the semiotic approach to teaching English in non-linguistic university settings. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 21-23 червня 2023 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences. vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2023/paper/view/17371 | |
dc.subject | semiotic approach | en |
dc.subject | teaching English | en |
dc.subject | power engineering | en |
dc.subject | non-linguistic universities | en |
dc.subject | signs | en |
dc.subject | symbols | en |
dc.subject | language skills | en |
dc.subject | visual aids | en |
dc.subject | authentic materials | en |
dc.subject | contextual analysis | en |
dc.subject | communication skills | en |
dc.subject | understanding | en |
dc.subject | non-linguistic university | en |
dc.subject | семіотичний підхід | uk |
dc.subject | викладання англійської мови | uk |
dc.subject | енергетика | uk |
dc.subject | нелінгвістичні університети | uk |
dc.subject | знаки | uk |
dc.subject | символи | uk |
dc.subject | мовні навички | uk |
dc.subject | наочні посібники | uk |
dc.subject | автентичні матеріали | uk |
dc.subject | контекстний аналіз | uk |
dc.subject | комунікативні навички | uk |
dc.subject | розуміння | uk |
dc.subject | нелінгвістичний університет | uk |
dc.title | Semiotic approach in teaching English to students of power engineering in non-linguistic universities | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.147:881.111 | |
dc.relation.references | Chandler, D. (2007). Semiotics: The basics. Routledge | en |
dc.relation.references | Eco, U. (1976). A theory of semiotics. Indiana University Press | en |
dc.relation.references | Hadaichuk, N. M., & Nykyporets, S. S. (2020). Innovative technologies for teaching a foreign language for students of nonlinguistic universities. In Scientific Collection «InterConf», (39): with the Proceedings of the 8th International Scientific and
Practical Conference «Science and Practice: Implementation to Modern Society» (December 26-28, 2020): 485–492. Scientific
Publishing Center «InterConf». | en |
dc.relation.references | Nykyporets, S. S., Hadaichuk, N. M., & Herasymenko, N. V. (2021). Innovative distance learning technologies for teaching
foreign languages to students of non-linguistic universities. In Proceedings of the 1st International Scientific and Practical
Conference «Current Issues and Prospects for the Development of Scientific Research». Vol. 46: 76-82. Scientific Publishing
Center InterConf | en |
dc.relation.references | Chen, H., & He, W. (2020). Semiotic-Based Teaching of Professional English in the Context of Mechanical Engineering. Journal
of Language Teaching and Research, 11(5), 473-479. | en |
dc.relation.references | He, W., & Zhang, W. (2020). Semiotics and the Teaching of English in the Context of Engineering Education. Journal of
Language Teaching and Research, 11(6), 521-527 | en |
dc.relation.references | Huang, C. (2020). Application of Semiotics to the Teaching of English for Power Engineering Majors. Journal of Language
Teaching and Research, 11(4), 337-343 | en |
dc.relation.references | Li, Y. (2020). Application of Semiotics to Teaching English Vocabulary of Engineering Majors. Journal of Language Teaching
and Research, 11(3), 223-228. | en |
dc.relation.references | Stepanova, I., Ibrahimova, L., Nykyporets, S., & Derun, V. (2021). Working with foreign language texts on a specialty in nonlinguistic higher education institutions. Grail-of-Science, (10), 387-391. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.11.2021.077. | en |