• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Наукові роботи каф. ІМ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Exploring the dynamics of foreign language education within socio-cultural transformations: a comprehensive analysis

Автор
Nykyporets, S. S.
Никипорець, С. С.
Дата
2023
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові роботи каф. ІМ [541]
Анотації
In a world marked by rapid socio-cultural transformations, foreign language education assumes a pivotal role in equipping individuals with the skills needed to navigate the complexities of an interconnected global society. This article presents a comprehensive examination of foreign language education within the dynamic context of socio-cultural change. Firstly, it emphasizes the imperative of dynamic pedagogical strategies, stressing that traditional teaching approaches are no longer sufficient. Secondly, the article underscores the significance of assessing language policies` practical impact. Data-driven approaches are crucial for policymakers to gauge the effectiveness of language policies and make informed decisions in resource allocation and policy adjustments. Thirdly, the study explores the promising potential of emerging technologies, such as virtual reality, AI-driven language assistants, and mobile apps, in enhancing language acquisition and intercultural competence. However, effective integration demands further research to ensure accessibility, affordability, and pedagogical soundness. Lastly, a cross-disciplinary approach synthesizes insights linguistics, education, and cultural studies, enriching our understanding of foreign language education`s role. It encourages scholars and educators to collaborate across disciplinary boundaries, fostering a more comprehensive perspective. These findings and prospects collectively offer a roadmap for educators, policymakers, and researchers to advance foreign language education in a world characterized by continual socio-cultural transformations.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37917
Відкрити
132854.pdf (620.5Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ