Управління іміджем підприємства
Автор
Боковець, В. В.
Письменний, Р. С.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ПЛМ [154]
Анотації
The article deals with the essence of the image, its types and impact on competitiveness. Factors influencing the external
and internal image of the enterprise are highlighted. Identified the main mistakes managers in image management. Have been
formed a number of approaches to enterprise image management. Analysis of the essence and content of these approaches to the
formation and management of the image of the company makes it possible to improve the composition of the main factors in the
formation of the image of the company and specific methods of managing it at specific stages of the production cycle. Using any
approach requires prior diagnosis of current state of the image and the formation on this basis the optimal set of management
actions taking into account the characteristics of the company and the environment in which it functions. The enterprise, taking into
account consumers and the opinion of society and seeks to form not only a positive image, but also an image that will increas e the
competitiveness of the market and contribute for increasing its efficiency. У статті розглянуто сутність іміджу, його види та вплив на конкурентоспроможність. Виділено чинники, що
впливають на зовнішній та внутрішній імідж підприємства. Визначено основні помилки керівників при управлінні іміджем.
Сформовано ряд підходів до управління іміджем підприємства.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38434