dc.contributor.author | Nykyporets, S. S. | en |
dc.contributor.author | Никипорець, С. С. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-29T11:50:37Z | |
dc.date.available | 2024-04-29T11:50:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Nykyporets S. S. Challenges and implications of Artificial Intelligence and digitalization in the context of higher education in Ukraine. Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції для освітян «Березневий науковий дискурс 2024» на тему: «Детермінанти посилення ролі освіти у повоєнному відновленні України», м. Київ, 29 березня 2024 р. Чернігів : ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2024. C. 64-67. | uk, en |
dc.identifier.isbn | 978-617-8431-00-6 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41502 | |
dc.description.abstract | The article examines the integration of artificial intelligence (AI) and digitalization in higher education in Ukraine, highlighting both the opportunities for enhancing educational delivery and the challenges related to equity, data privacy, and faculty readiness. It presents empirical evidence and theoretical analysis to explore how these technologies are reshaping learning experiences, administrative processes, and policy frameworks. The study concludes with strategic recommendations for ensuring an inclusive, ethical, and effective adoption of AI and digital technologies in Ukrainian higher education institution | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій | uk |
dc.relation.ispartof | Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції для освітян «Березневий науковий дискурс 2024» на тему: «Детермінанти посилення ролі освіти у повоєнному відновленні України», м. Київ, 29 березня 2024 р. : 64-67. | uk |
dc.subject | artificial intelligence | en |
dc.subject | digitalization | en |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | Ukraine | en |
dc.subject | educational policy | en |
dc.title | Challenges and implications of Artificial Intelligence and digitalization in the context of higher education in Ukraine | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.doi | 10.54929/conf_ped_03_2024 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-3546-1734 | |