Simulation model of a finite multi-server queueing system for evaluating fast charging of electric vehicles along motorways
Author
Форкалюк, М. С.
Бісікало, О. В.
Forkaliuk, M.
Bisikalo, O.
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Перехід до електромобілів вимагає розвитку ефективної інфраструктури швидкої зарядки вздовж автомагістралей. Це дослідження представляє нову імітаційну модель для оцінки місць швидкої зарядки, обладнаних кількома зарядними пунктами з метою прогнозування сукупного попиту на електроенергію та продуктивність зарядки в умовах майбутнього руху електромобілів. Використовуючи моделі черг і моделювання на основі подій, ця робота надає важливу інформацію про очікуваний час очікування і вимоги до потужності, що слугує цінним вкладом для моделювання трафіку та інструментів оптимізації розподілу електромобілів. The shift towards electric vehicles (EVs) necessitates the development of efficient fast-charging infrastructure along motorways. This study introduces a novel simulation model for evaluating fast charging sites equipped with multiple charging points, aiming to predict the aggregated power demand and charging performance under future EV traffic conditions. Utilizing queueing models and event-based simulation, this work provides critical insights into the expected waiting times and power requirements, serving as valuable input for traffic simulation and EV assignment optimization tools
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41787