Кафедра філософії та гуманітарних наук: Недавні надходження
Відображеня елементи 161-180 із 230
-
Онтологічні аспекти духовності у вимірі методології освіти
(Вінницький державний технічний університет, 2002)Досліджено питання онтологічних аспектів духовності. Увага акцентується на визначенні духовності онтологічною основою людського буття, його смислом. У вимірі методології освіти духовність є методологічною основою освіти -
Західноєвропейська раціоналістична парадигма в контексті освітянських проблем українського суспільства
(Вінницький державний технічний університет, 1998)Досліджено західноєвропейську раціоналістичну парадигму в контексті освітянських проблем українського суспільства. Увага акцентується на аналізі впливу раціоналістичної парадигми на історичне буття європейців з метою ... -
Структура та зміст психології управління в організації: інноваційні тенденції
(ВНТУ, 2013)Проаналізовано роль психологічних засад формування компетентності менеджера. Доводиться необхідність введення в план підготовки менеджерів навчальної дисципліни психологія управління в організації. Увага акцентується на ... -
Екзистенційно-особистісні виміри духовності
(ВНТУ, 2006)Досліджено питання екзистенційно-особистісних вимірів духовності. Розроблено особистісно-психологічну структуру духовності та систему об’єктивації духовності через смисли та їх зовнішньо-особистісні форми. -
Філософія природи: від довкілля до спільносвіту
(ВНТУ, 2015)В статті досліджено погляди на причини екологічної кризи та шляхи її подолання відомого представника німецької практичної філософії природи К. М. Маєр-Абіха. Зокрема аналізуються його теорія природного “спільносвіту” як ... -
Поняття духовності в педагогічній спадщині О.Ф. Музиченка
(ВНТУ, 2006)Досліджено питання духовності в педагогічній спадщині О.Ф. Музиченка. Проаналізовано ”теорію інтересу” вченого як методологічну основу ідентифікації духовності, визначено педагогічні чинники її розвитку -
Проблеми ґенези поняття духовності в педагогічній думці України 20-х років ХХ століття
(Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2006)Зроблено спробу дослідження проблеми трансформації поняття духовності у період встановлення радянської влади. Особливістю цього періоду є процес заміни трансцендентних, особистісних, національних чинників генези духовності ... -
Сутність та зміст поняття “духовність” у педагогічній спадщині К. Д. Ушинського
(ВНТУ, 2004)В статті досліджено погляди К. Ушинського на проблему духовності особистості. Увага акцентується на питанні сутності та змісту поняття “духовність” та педагогічних чинниках розвитку духовності особистості. -
Теоретичні аспекти адаптації студентів І-го курсу до навчання у ВНЗ
(ВНТУ, 2008)В статті розглядаються проблеми пов’язані з процесами адаптації студентів перших курсів до умов навчання у ВНЗ. Аналізуються базові фактори процесів адаптації. Акцентується увага на теоретичних аспектах проблеми. Визначається, ... -
Практична філософія: екологічний вимір
(ВНТУ, 2013)В статті зроблена спроба аналізу питання дослідження сучасною практичною філософією проблем екології. Зокрема аналізуються погляди відомих представників західної практичної філософії Г. Йонаса, Д. Бьолера, К.-О. Апеля В. ... -
Етика відповідальності: дискурс еколого-комунікативних засад
(ВНТУ, 2011)В статті зроблена спроба дослідження дискурсу еколого-комунікативних засад етики відповідальності. Акцентується увага на аналізі проблеми відповідальності людства за вирішення екологічних проблем в сучасній комунікативній ... -
Становлення особистісного підходу в менеджменті
(ВНТУ, 2014)В статті зроблена спроба аналізу історії та перспектив розвитку особистісного підходу в менеджменті. Методологічним принципом дослідження історії становлення особистісного підходу є його порівняння з технократичним підходом. ... -
Методологічний концепт комунікативного підходу в освіті та педагогіці
(ВНТУ, 2012)Зроблена спроба означення комунікативного підходу як важливого методологічного принципу освіти та педагогіки. Увага акцентується на аналізі комунікації як онтологічної, телеологічної та аксіологічної основи розвитку ... -
Етичні та психологічні засади формування компетентності менеджера
(ВНТУ, 2012)В статті проаналізована роль етичних та психологічних засад формування компетентності менеджера. Увага акцентується на необхідності введення в план підготовки менеджерів етичних та психологічних дисциплін та формування, ... -
Трансцендентні та технологічні чинники духовності в працях українських педагогів початку ХХ століття (С. Русова, Я. Чепіга)
(Національний університет "Острозька академія", 2003)Визначається роль дискурсу трансцендентної та технологічної парадигм духовності у пошуку духовних орієнтирів українського народу. Розглядається історико-педагогічний аспект даного дискурсу через дослідження педагогічних ... -
Суспільні засади ґенези теорії та практики комунікації в освіті України (друга половина 40-х – 50-ті роки ХХ століття)
(Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2009)Виявлено та проаналізовано суспільні засади генези комунікації в теорії та практиці освіти України (друга половина 40-х – 50-ті роки ХХ століття). Розглянуто історичні, політичні, світоглядні, психологічні чинники хрущовських ... -
Поняття “духовність” у педагогічній думці України (друга половина ХІХ століття)
(Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал, 2006)У статті досліджується історико-педагогічний дискурс з проблем сутності і змісту поняття "духовність" у вітчизняній педагогіці другої половини ХІХ століття. Увага акцентується на розгляді генези поняття "духовність" у ... -
Філософсько-педагогічна концепція духовності Я. Мамонтова
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2005)Зроблено спробу дослідження проблеми духовності в творчій спадщині Я. Мамонтова. Увага акцентується на аналізі поглядів педагога на сутність і зміст духовності. Філософські та педагогічні ідеї Я. Мамонтова розглядаються ... -
Трансформація поглядів на сутність та зміст поняття духовності в педагогічній спадщині Я. Чепіги
(Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал, 2007)Зроблено спробу дослідження проблеми духовності в творчій спадщині Я.Чепігі. Увага акцентується на аналізі трансформації поглядів педагога на сутність і зміст духовності. -
Філософські та педагогічні аспекти духовності у творчій спадщині Софії Русової
(Управління освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації ; Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2001)Зроблено спробу дослідження проблеми духовності в творчій спадщині C. Русової. Увага акцентується на аналізі поглядів педагога на сутність і зміст духовності та розгляді трансцендентних та технологічних основ генези духовності.

