dc.contributor.author | Столяренко, Ол. В. | uk |
dc.contributor.author | Столяренко, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Московчук, О. С. | uk |
dc.contributor.author | Магас, Л. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-05-01T11:30:46Z | |
dc.date.available | 2024-05-01T11:30:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Столяренко Ол. В., Столяренко О. В., Московчук О. С., Магас Л. М. Формування у молодих людей соціокультурної компетентності у виховній парадигмі гуманістичного спрямування. Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». № 2(30). 2024. С. 1352–1364. | uk |
dc.identifier.issn | 2786-5274 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42344 | |
dc.description.abstract | The article covers the peculiarities of socio-cultural competence formation in modern youth in terms of the humanistic educational paradigm.The problem of young people`s value-centered orientations formation is analyzed. Its main characteristics are also defined depending on socio-cultural and economic conditions, aimed at finding effective ways of spiritual and moral education of young people based on the concept of a personality-centered educational process, in accordance with humanistic educational paradigm and the introduction of innovative forms and methods of socio-cultural education competence. In modern world, sociocultural competence is considered to be the key qualitythat every person should have. It implies the ability to understand and accept socio-cultural values, the ability to interact with representatives of other cultures, as well as the understanding of cultural norms and traditions. It is especially important fordeveloping socio-cultural competence in young people, because they are actively forming basic values and life positions. To get it, it is necessary to create favorable pedagogical conditions that will help to form this quality. In our study we consider the phenomenon of sociocultural competence as an integrated new formation of a person, which is the result of assimilation of the system of knowledge about the world of culture in combination with the corresponding skills, values, and attitudes. Well-formed socio-cultural competence shows that the student acquires personal qualities that help him to define the role of culture correctly, to navigate in its products, to coordinate his own behavior with generally accepted moral norms and cultural values. This is an integrative characteristic of a person, which includes a set of personal qualities, manifests itself in the activities and behavior of pupils and characterizes their attitude to themselves as individuals, to other people, to society. So, the important tasks are the orientation of young people to traditional moral values, the relation and interaction of social and ethno-cultural aspects play primary role; educating everyone on the principles of mutual understanding, friendship between nations, forming in pupils the awareness that their abilities should be directed to the service and benefit of other people, their nation. | en |
dc.description.abstract | У статті зроблений аналіз особливостей формування у сучасної молоді соціокультурної компетентності в світлі гуманістичної виховної парадигми.Розглянуто проблему формування ціннісних орієнтацій молоді, зроблений аналіз їх особливостей залежно від соціокультурних і економічних умов, спрямований на пошук ефективних шляхів духовно-морального виховання молоді на основі концепції особистісно-орієнтованого освітнього процесу,в руслі гуманістичної виховної парадигми, запровадження інноваційних форм і методів виховання соціокультурної компетентності.У сучасному світі соціокультурна компетентність є однією з ключових якостей, яку повинна мати кожна людина. Це здатність розуміти та сприймати соціокультурні цінності, вміння взаємодіяти з представниками інших культур, а також володіння культурними нормами і традиціями. Особливо важливо виховувати соціокультурну компетентність у молоді, оскільки у неї активно
Журнал « Наукові інновації та передові технології» No 2( 30) 2024(Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право»,Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»)1353формуються базові цінності та життєві позиції. Для цього необхідно створити сприятливі педагогічні умови, які допоможуть формуванню цієї якості.Згідно наших позицій, феномен соціокультурної компетентності – це інтегроване новоутворення особистості, що виступає сформованим результа-том засвоєння системи знань про світ культури у сукупності з відповідними уміннями, цінностями, ставленнями. Сформована соціокультурна компетент-ність свідчить, що вихованець наділений особистісними якостями, які допомагають йому правильно визначати роль культури, орієнтуватися в її продуктах, узгоджувати власну поведінку із загальноприйнятими моральними нормами і культурними цінностями. Це інтегративна характеристика особистості, яка включає сукупність особистісних якостей, проявляється в діяльності і поведінці вихованців і характеризує їх ставлення до себе як особистості, до інших людей, суспільства. Звідси випливає, що важливими завданнями є орієнтація молоді на традиційні духовні цінності, де визначаль-ним є співвідношення тавзаємодія суспільного і етнокультурного; виховання кожного в дусі взаєморозуміння, дружби між народами, формування у вихованців свідомості того, що їх здібності повинні спрямовуватися на служіння та користь іншим людям, своєму народу. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartof | Наукові інновації та передові технології. № 2 : 1352–1364. | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка | uk |
dc.subject | соціокультурна компетентність | uk |
dc.subject | гуманістичні цінності | uk |
dc.subject | ціннісні орієнтації | uk |
dc.subject | соціалізація | uk |
dc.subject | соціально-культурні умови розвитку особистості | uk |
dc.subject | концепція особистісно-орієнтованого освітнього процесу | uk |
dc.subject | інноваційні виховні socio-cultural competence | en |
dc.subject | humanistic | en |
dc.title | Формування у молодих людей соціокультурної компетентності у виховній парадигмі гуманістичного спрямування | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 37.034 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-2(30)-1352-1364 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-1899-8089 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7080-0626 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-6988-6258 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0000-4218-9110 | |