Principles for Constructing the Architecture of Information Ecosystems In Education
Author
Palamarchuk, Ye. A.
Kovalenko, O. O.
Паламарчук, Є. А.
Коваленко, О. О.
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. АІІТ [263]
Abstract
Information ecosystems are the basis of the development of modern economy and business. The peculiarities of their use are the use of contemporary information technologies and management rules according to the concept of Management 4.0. The results of research, development and implementation of information ecosystems and their development in education allowed the authors to highlight the main principles of architecture construction and to determine the indicators of ensuring the quality of functioning of the information ecosystem in education.
A detailed analysis of each principle makes it possible to form general architectural models. These models can be used to create and introduce an information ecosystem for other educational institutions. The main principles of the information ecosystem in education are determined. Among them - are systematicity, modularity, scalability, multiple use of information, minimization of duplication of data and information in different forms, adequate storage of information and knowledge, and role focus on user and human-machine interaction. The considered scenarios of the implementation of the specified principles and the formation of mathematical models for assessing the completeness of their implementation allow us to evaluate the level of development of the information ecosystem.
The visual model of the complex information ecosystem ”Electronic University” will enable you to determine the level of system coverage of various activities in the educational institution and the implementation of the principles of the information ecosystem. The system`s integration and communications levels are determined - connections with external services to communications between the main actors - student-teacher, student-dean`s office, supervisor-employee. The evolution of versions of information systems at the university, the automation of information processes to the implementation of complex technical and management solutions, made it possible to more accurately form service modules and assess the level of coverage of information processes by the ecosystem. The electronic university information systems introduced by the authors in various educational institutions confirm the adequacy of the proposed models. Інформаційні екосистеми є основою розвитку сучасної економіки та бізнесу. Особливістю їх використання є використання сучасних інформаційних технологій та правил управління за концепцією Management 4.0. Результати дослідження, розробки та впровадження інформаційних екосистем та їх розвитку в освіті дозволили авторам виділити основні принципи побудови архітектури та визначити показники забезпечення якості функціонування інформаційної екосистеми в освіті.
Детальний аналіз кожного принципу дає можливість сформувати загальні архітектурні моделі. Ці моделі можна використовувати для створення та впровадження інформаційної екосистеми для інших навчальних закладів. Визначено основні принципи інформаційної екосистеми в освіті. Серед них – систематичність, модульність, масштабованість, багаторазове використання інформації, мінімізація дублювання даних та інформації в різних формах, адекватне зберігання інформації та знань, а також рольова зосередженість на взаємодії користувача та людини з машиною. Розглянуті сценарії реалізації зазначених принципів та формування математичних моделей для оцінки повноти їх впровадження дозволяють оцінити рівень розвитку інформаційної екосистеми.
Візуальна модель комплексної інформаційної екосистеми ”Електронний університет” дозволить визначити рівень системного охоплення різноманітних видів діяльності в навчальному закладі та реалізації принципів інформаційної екосистеми. Визначено рівень інтеграції та комунікацій системи – від зв`язків із зовнішніми сервісами до комунікацій між основними акторами – студент-викладач, студент-деканат, керівник-співробітник. Еволюція версій інформаційних систем в університеті від автоматизації інформаційних процесів до впровадження комплексних технічних та управлінських рішень дозволила точніше сформувати сервісні модулі та оцінити рівень охоплення інформаційних процесів екосистемою. Впроваджені авторами в різних навчальних закладах електронні університетські інформаційні системи підтверджують адекватність запропонованих моделей.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43383
View/ Open
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Попередження небезпек інформаційного простору
Мисько, Ю. О.; Колган, В. А. (ВНТУ, 2018)Особистість може бути сформована тільки при наявності фізіологічних задатків та під впливом інформації, що поширюється в соціумі. В умовах суцільної інформатизації суспільства інформаційний вплив на особистість набуває ... -
Захист мовної інформації від витоку акустичними каналами
Мурза, С. П. (ВНТУ, 2018)Вданій роботі розглядаються основні проблемні питання (загальносистемного та специфічного характеру), пов’язані зі створенням комплексів технічного захисту інформації (КТЗІ) на об’єктах інформаційної діяльності. Обґрунтовані ... -
Проблема збереження даних в системах електронної демократії
Білецький, Б. С. (ВНТУ, 2017)В цій роботі розглянуто питання збереження даних при роботі систем електронної демократіях, їх конфіденційність та доцільність збереження, використання цієї інформації, можливості та загрози вико ристання цих даних.