Формування адаптивного контенту в електронних навчальних системах
Автор
Паламарчук, Є. А.
Щиров, О. С.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- JetIQ [141]
Анотації
The article explores the issue of adaptive educational content formation in modern electronic learning management systems. The
approach analyzed allows for electronic content to adapt to a student's needs and formatting abilities, resulting in an improved learning
trajectory and increased efficiency in obtaining final results. To achieve this, an agent-oriented approach using artificial intelligence is proposed
to study the characteristics of the student and form individual educational content. The article also describes an approach to forming learning
process control systems based on multi-agent technology. The system's decisions are a set of aggregate decisions of intelligent reflex agents that
use information decision-making technology in adaptive learning conditions.
An intellectual environment for training students of technical fields was formed with the help of test tasks of an adapted level of
difficulty. By using an individual approach to determining the level of difficulty, the efficiency of learning materials was increased, and the level
of independent study of students in academic disciplines was improved.
An integrated learning environment was formed and implemented in the training of bachelors and masters in several areas related to
information technology. The proposed solutions have shown their viability, and the educational environment formed on their basis has proved to
be attractive to students and has a positive impact on the overall efficiency of the process of training technical specialists.
The application of multi-agent and service-oriented approaches in the process of forming the system of educational environment of a
technical university ensures the convenience of implementing artificial intelligence methods in the field of e-learning and the development of
competence-based technical education.
The peculiarities of forming adaptive content in e-learning systems are the use of an agent-based approach and the development of
scenarios and action algorithms for intelligent software agents that work in accordance with the defined learning objectives and the behavior of
students during training Досліджено питання формування адаптивного навчального контенту в сучасних електронних системах
управління навчанням. Проаналізований підхід дозволяє адаптувати електронний контент до потреб і здібностей
студента, сформувати його індивідуальної траєкторії навчання і як наслідок підвищити ефективність одержання
кінцевих результатів. В якості механізму реалізації поставленої задачі запропонований агентно-орієнтований підхід із
застосуванням штучного інтелекту для вивчення особливостей студента і формування індивідуального навчального
контенту. Описаний підхід формування систем управління процесом навчання, заснований на мультиагентній
технології. Відмінність даного підходу від існуючих у тому, що рішення, які приймаються системою, є безліччю
сукупних рішень інтелектуальних рефлекторних агентів, які використовують інформаційну технологію прийняття
рішень в умовах адаптивного навчання.
Cформовано інтелектуальне середовище підготовки студентів технічних напрямів за допомогою тестових
завдань адаптованого рівня складності. За допомогою використання індивідуального підходу до визначення рівня
складності підвищено ефективність рівня засвоєння навчальних матеріалів, покращено рівень самостійного вивчення
студентами навчальних дисциплін.
Сформовано інтегроване навчальне середовище, запроваджене при підготовці бакалаврів і магістрів декількох
напрямів, пов`язаних з інформаційними технологіями. Запропоновані рішення показали свою життєздатність, а
сформоване на їх основі освітнє середовище − привабливість для студентів та позитивний вплив на загальну
ефективність процесу підготовки фахівців технічного напряму.
Застосування мультиагентних та сервісно-орієнтованих підходів у процесі формування системи освітнього
середовища технічного університету забезпечують зручність впровадження методів штучного інтелекту у сфері
електронного навчання та розвиток компетентнісної технічної освіти.
Особливості формування адаптивного контенту в електронних навчальних системах полягають у
використанні агентно-орієнтованого підходу та розробки сценаріїв й алгоритмів дій для інтелектуальних програмних
агентів, які працюють відповідно до визначених цілей навчання та поведінки здобувачів під час навчання.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43512