Offline strategies and applications for learning English in the absence of electricity and internet
Анотації
This paper highlights the importance of resourcefulness and self-directed learning, offering practical solutions to ensure educational continuity in resource-constrained settings. Future research directions include the development of more robust offline solutions and the assessment of their impact on language learning outcomes. The reliance on technology in modern education often poses challenges for learners in environments with limited access to electricity and internet connectivity. This study explores offline strategies and applications that support English language acquisition under such constraints, with a focus on their practical application in technical universities. Key offline tools, including Duolingo, Anki, and LingQ, are analysed alongside non-digital methods such as printed resources, peer learning, and manual flashcards. The integration of these strategies into English curricula is discussed, emphasizing their relevance for technical students who require English proficiency for academic and professional success. Ця стаття підкреслює важливість винахідливості та самостійного навчання, пропонуючи практичні рішення для забезпечення безперервності освіти в умовах обмежених ресурсів. Майбутні напрямки дослідження включають розробку більш надійних офлайн-рішень та оцінку їхнього впливу на результати вивчення мови. Використання технологій у сучасній освіті часто створює проблеми для учнів в умовах обмеженого доступу до електрики та інтернету. У цьому дослідженні розглядаються офлайн-стратегії та додатки, які підтримують вивчення англійської мови в таких умовах, з акцентом на їхньому практичному застосуванні в технічних університетах. Ключові офлайн-інструменти, зокрема Duolingo, Anki та LingQ, аналізуються разом із нецифровими методами, такими як друковані ресурси, взаємне навчання та флеш-картки. Обговорюється інтеграція цих стратегій у навчальні програми з англійської мови, підкреслюється їхня актуальність для студентів технічних спеціальностей, яким знання англійської мови необхідне для академічного та професійного успіху.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44452