Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorNykyporets, S. S.uk
dc.contributor.authorНикипорець, С. С.uk
dc.date.accessioned2025-03-05T13:32:17Z
dc.date.available2025-03-05T13:32:17Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationНикипорець С. С.Offline strategies and applications for learning English in the absence of electricity and internet / С. С. Никипорець // Матеріали LIV всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23136.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44452
dc.description.abstractThis paper highlights the importance of resourcefulness and self-directed learning, offering practical solutions to ensure educational continuity in resource-constrained settings. Future research directions include the development of more robust offline solutions and the assessment of their impact on language learning outcomes. The reliance on technology in modern education often poses challenges for learners in environments with limited access to electricity and internet connectivity. This study explores offline strategies and applications that support English language acquisition under such constraints, with a focus on their practical application in technical universities. Key offline tools, including Duolingo, Anki, and LingQ, are analysed alongside non-digital methods such as printed resources, peer learning, and manual flashcards. The integration of these strategies into English curricula is discussed, emphasizing their relevance for technical students who require English proficiency for academic and professional success.en
dc.description.abstractЦя стаття підкреслює важливість винахідливості та самостійного навчання, пропонуючи практичні рішення для забезпечення безперервності освіти в умовах обмежених ресурсів. Майбутні напрямки дослідження включають розробку більш надійних офлайн-рішень та оцінку їхнього впливу на результати вивчення мови. Використання технологій у сучасній освіті часто створює проблеми для учнів в умовах обмеженого доступу до електрики та інтернету. У цьому дослідженні розглядаються офлайн-стратегії та додатки, які підтримують вивчення англійської мови в таких умовах, з акцентом на їхньому практичному застосуванні в технічних університетах. Ключові офлайн-інструменти, зокрема Duolingo, Anki та LingQ, аналізуються разом із нецифровими методами, такими як друковані ресурси, взаємне навчання та флеш-картки. Обговорюється інтеграція цих стратегій у навчальні програми з англійської мови, підкреслюється їхня актуальність для студентів технічних спеціальностей, яким знання англійської мови необхідне для академічного та професійного успіху.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23136
dc.subjectoffline learningen
dc.subjectEnglish language acquisitionen
dc.subjectresource-constrained environmentsen
dc.subjecttechnical university educationen
dc.subjectself-directed learningen
dc.subjectофлайн-навчанняuk
dc.subjectвивчення англійської мовиuk
dc.subjectсередовище з обмеженими ресурсамиuk
dc.subjectтехнічна університетська освітаuk
dc.subjectсамостійне навчанняuk
dc.titleOffline strategies and applications for learning English in the absence of electricity and internetuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc372.881.111.2uk
dc.relation.referenceshttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23136uk
dc.relation.referencesUNICEF Innocenti – Global Office of Research and Foresight, Making Digital Learning Work: Lessons from the UNICEF–Akelius Digital Learning Initiative in 12 countries, UNICEF Innocenti, Florence, October 2024.en
dc.relation.referencesZhovnir M., Shevchenko O., Leshchenko T. Incorporating educational smartphone apps for teaching Ukrainian as a foreign language to medical students. Advanced Education. 2023. No. 22. P. 103-122. https://doi.org/10.20535/2410-8286.274964.en
dc.relation.referencesNykyporets S., Stepanova I., Hadaichuk N. The use of Open Educational Resources in Ukraine: unleashing the potential for knowledge democratization and lifelong learning. Journal of Innovations and Sustainability. 2023. № 7(1). https://doi.org/10.51599/is.2023.07.01.07.en
dc.relation.referencesNykyporets S., Chopliak V. Pedagogical strategies for cognitive empowerment: approaches to enhance analytical proficiency in technical university students. Grail of Science. 2023. № 31. P. 372-382. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.15.09.2023.58.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Melnyk O. D., Medvedieva S. O. A comparative analysis of digital technology utilization for English language learning among technical students in Ukraine and the EU. Цифровізація як інструмент забезпечення якості надання освітніх послуг з урахуванням європейського досвіду : колективна монографія / за ред. А. В. Череп, І. М. Дашко, Ю. О. Огренич, О. Г. Череп. Запоріжжя : видавець ФОП Мокшанов В. В., 2024. 300 с. С. 112-161. https://doi.org/10.5281/zenodo.14258696.uk
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Boiko Yu. V. Practical tips and interactive learning tools for the work of a foreign language teacher at a technical university in the conditions of blended learning during the full-scale military aggression of Russia against Ukraine. World trends in the use of interactive technologies in education. International collective monograph. Intellebence Transportation System And Smart City Institute (ITSSCI). Lima, Peru, 2024. Сhap. 14. Р. 322-348. https://doi.org/10.5281/zenodo.10653715.en
dc.relation.referencesStepanova I. S., Nykyporets S. S., Hadaichuk N. M. Digital transformation of language education at a technical university: challenges, opportunities and prospects for cooperation with European partners. Цифровізація як інструмент забезпечення якості надання освітніх послуг з урахуванням європейського досвіду : колективна монографія / за ред. А. В. Череп, І. М. Дашко, Ю. О. Огренич, О. Г. Череп. Запоріжжя : видавець ФОП Мокшанов В. В., 2024. 300 с. С. 36-85. https://doi.org/10.5281/zenodo.14258696.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S. Stepanova I, Hadaichuk N. Tools and techniques to develop higher order thinking skills in students of non-linguistic technical universities of Ukraine during online learning. Norwegian Journal of Development of the International Science. – 2023. № 1117. P. 44–49. https://doi.org/10.5281/zenodo.8385809.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Pradivlyanny M. H., Boiko Yu. V., Chopliak V. V., Kukharchuk H. V. Innovative techniques in vocabulary acquisition for foreign language learning: the impact of artificial intelligence. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy». 2024. № 5(5). Pp. 113-127. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-5(5)-113-127.en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3546-1734uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію