Enhancing graduate students` academic writing through corpus linguistics and discourse analysis
Автор
Stepanova, I. S.
Nykyporets, S. S.
Степанова, І. С.
Никипорець, С. С.
Дата
2025Metadata
Показати повну інформаціюАнотації
This article explores how integrating corpus linguistics with discourse analysis enhances graduate students` academic writing. By examining authentic texts large databases (e.g., COCA, Google Scholar, Scopus), learners identify frequently used constructions, specialized terms, and rhetorical strategies. The study outlines practical techniques for classroom instruction, focusing on data-driven feedback and discourse-focused guidance. Results highlight how this approach fosters coherent, field-specific manuscripts and broader scholarly engagement. У статті розглядається, як інтеграція корпусної лінгвістики та дискурсивного аналізу сприяє вдосконаленню академічного письма аспірантів. Аналіз автентичних текстів із масштабних баз даних (COCA, Google Scholar, Scopus) допомагає студентам ідентифікувати найбільш уживані конструкції, спеціалізовані терміни та риторичні стратегії. У дослідженні окреслено практичні методи для аудиторної роботи, зосереджені на даних та аналізі дискурсу. Результати свідчать, що такий підхід забезпечує створення більш чітких, галузево орієнтованих текстів і сприяє активнішій науковій взаємодії.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44478