Організація науково-дослідної діяльності здобувачів вищої освіти в контексті сучасних освітніх технологій
Abstract
У статті досліджено теоретичні та практичні аспекти організації науково-дослідної діяльності
здобувачів вищої освіти в контексті сучасних освітніх технологій. Висвітлено, що науково-дослідна
діяльність є основним механізмом розвитку критичного мислення, оскільки передбачає не лише
отримання нових знань, але й їхню перевірку, системний аналіз та узагальнення. Обґрунтовано
ефективність використання таких освітніх технологій під час організації дослідницької роботи, як
групові дискусії, аналіз кейсів, дебати, ігрове моделювання, «перевернуте навчання». Проаналізовано
закордонний досвід організації науково-дослідної діяльності в університетах США, Канади та Західної
Європи, де акцентується увага на системному зв’язку теорії та практики, використанні інтерактивних
форм роботи, що сприяють формуванню власної наукової позиції здобувача. Підкреслено, що саме
через науково-дослідну діяльність відбувається індивідуалізація освітнього процесу та розвиток
здатності здобувачів освіти до самостійної дослідницької роботи. Зроблено висновок, що правильно
організована науково-дослідна діяльність є не лише ефективним способом формування професійних
компетентностей, але й важливим інструментом підготовки фахівців до безперервної самоосвіти
впродовж життя. The article explores the theoretical and practical aspects of organizing research activities among higher
education students in the context of modern educational technologies. It highlights that research activity is a
key mechanism for developing critical thinking, as it involves not only the acquisition of new knowledge but
also its verification, systematic analysis, and synthesis. The effectiveness of employing educational
technologies such as group discussions, case studies, debates, game-based simulations, and flipped learning in
facilitating research work is substantiated. The study analyzes international experience in organizing student
research in universities across the USA, Canada, and Western Europe, where particular emphasis is placed on
the integration of theory and practice and the use of interactive methods that foster the development of
students’own scientific perspectives. The article underscores that research activity plays a crucial role in
individualizing the educational process and cultivating students' ability to conduct independent inquiry. It
concludes that a well-organized research process is not only an effective means of developing professional
competencies but also a vital tool in preparing specialists for lifelong self-directed learning
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46331