Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТкаченко, О. М.uk
dc.contributor.authorКуліш, С. П.uk
dc.contributor.authorTkachenko, O. M.uk
dc.contributor.authorKulish, S.uk
dc.date.accessioned2025-11-28T10:57:38Z
dc.date.available2025-11-28T10:57:38Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationТкаченко О. М., Куліш С. П. Аналітичні програмні продукти для оцінювання ефективності відеореклами в соціальних мережах // Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах. 2025. № 3. URI: https://vottp.khmnu.edu.ua/index.php/vottp/article/view/608.uk
dc.identifier.issn2219-9365uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50167
dc.description.abstractThe article considers the current problem of assessing the effectiveness of advertising video materials using modern software products. A comparison of the indicators of different software products is made. The study shows that the known methods of assessing the effectiveness of advertising are insufficient, it is necessary to develop a software system that, using the obtained analytics data, will analyze video resources according to more detailed indicators, compare changes in the indicators of traditional analytics before and after making changes based on detailed analysis. The results of the study are the determined indicators of assessing the effectiveness of video advertising in social networks and determining the areas of detailing the analysis of each individual video resource. The choice of software product depends on the scale of the business, the goals of the SMM campaign and the required level of detail of the analysis. Multifunctional platforms are suitable for comprehensive management, while highly specialized services allow you to obtain unique insights for optimizing specific aspects of the strategy. To analyze the video resources of an advertising company, it is necessary to analyze the presence and mention of the brand, the possibility of user feedback, color balancing, sound accompaniment, etc. In accordance with specific requirements, a tool for data collection is selected from certain software products. For a long period of time, built-in and external software analytical tools have been actively used in digital marketing. To analyze the effectiveness of video advertising, data collection on its effectiveness is carried out using selected analytical programs. However, such programs provide information, but do not form recommendations for a more detailed analysis of various video advertising objects. Further detailing can be performed based on the needs of the customer, as well as using special methods of balancing colors, text, sound and image, etc. The changes made should also be evaluated based on performance indicators. The choice of such indicators depends on the characteristics of video advertising, social media channels, and the specifics of the user audience. The results obtained allow us to summarize the main performance indicators, as well as identify gaps in such a comprehensive assessment. The plans for further research include the development of methods, models, and algorithms for the composition and decomposition of video advertising, the evaluation of its individual objects, the comprehensive balancing of indicators, and the formation of recommendations for changes with subsequent comparison of the results obtained.en_US
dc.description.abstractВ статті розглядається актуальна проблема оцінки ефективності рекламних відеоматеріалів сучасними програмними продуктами. Виконано порівняння показників різних програмних продуктів. Дослідження показує, що відомі методи оцінки ефективності реклами є недостатніми, необхідно розробляти програмну систему, яка, використовуючи отримані дані аналітики, буде аналізувати відеоресурси за більш детальними показниками, здійснювати порівняння змін в показниках традиційної аналітики до і після внесення змін на основі детального аналізу. Результатами дослідження є визначені показники оцінювання ефективності відеореклами в соціальних мережах та визначення напрямів деталізації аналізу кожного окремого відеоресурсу.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХмельницький національний універитетuk
dc.relation.ispartofВимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах. № 3.uk
dc.subjectцифровий маркетингuk
dc.subjectпрограмні продукти для цифрового маркетингуuk
dc.subjectпрограмна інженеріяuk
dc.subjectалгоритми збору данихuk
dc.subjectдетальна аналітика відеоресурсуuk
dc.subjectалгоритмиuk
dc.subjectdigital marketinguk
dc.subjectsoftware products for digital marketinguk
dc.subjectsoftware engineeringuk
dc.subjectdata collection algorithmsuk
dc.subjectdetailed video resource analyticsuk
dc.subjectalgorithmsuk
dc.titleАналітичні програмні продукти для оцінювання ефективності відеореклами в соціальних мережахuk
dc.title.alternativeAnalytical software products for evaluating the effectiveness of video advertising in social networksen_US
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc004.4(659.1)uk
dc.relation.referenceshttps://vottp.khmnu.edu.ua/index.php/vottp/article/view/608uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31891/2219-9365-2025-83-24uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2864-9058uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0003-7301-0509uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію