| dc.contributor.author | Lukov, D. | en |
| dc.contributor.author | Khoshaba, O. | en |
| dc.contributor.author | Хошаба, О. М. | en |
| dc.date.accessioned | 2025-11-28T11:34:15Z | |
| dc.date.available | 2025-11-28T11:34:15Z | |
| dc.date.issued | 2025 | en |
| dc.identifier.citation | Lukov D., Khoshaba O. Design and Evaluation of a Software Tool for Foreign Language Learning // Матеріали XVIII міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології і автоматизація–2025», Одеса, 30-31 жовтня 2025 р. Одеса : ОНТУ, 2025. С. 558-560. | en |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50173 | |
| dc.description.abstract | This paper addresses the design and evaluation of a software tool that supports foreign-language learning through multimedia content, adaptive practice, and learner analytics. The practical motivation is twofold: first, many CALL (computer-assisted language learning) systems underutilise empirically grounded design principles educational psychology and usability engineering; second, despite widespread interest in gamification, spaced practice, and pronunciation feedback, many tools lack transparent quality models and rigorous evaluation protocols aligned with educational outcomes. | en_US |
| dc.language.iso | en_US | en_US |
| dc.publisher | Одеський національний технологічний університет | en |
| dc.relation.ispartof | Матеріали XVIII міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології і автоматизація–2025», Одеса, 30-31 жовтня 2025 р. : 558-560. | en |
| dc.subject | computer-assisted language learning | en |
| dc.subject | adaptivity | en |
| dc.subject | spaced repetition | en |
| dc.subject | pronunciation feedback | en |
| dc.subject | CEFR | en |
| dc.subject | usability | en |
| dc.subject | learning analytics | en |
| dc.title | Design and Evaluation of a Software Tool for Foreign Language Learning | en |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 004.4:37.016:811 | en |
| dc.identifier.orcid | https://orcid.org/ | en |