Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorDidur, V.en
dc.contributor.authorKhoshaba, O.en
dc.contributor.authorДідур, В.en
dc.contributor.authorХошаба, О. М.en
dc.date.accessioned2025-11-28T11:37:33Z
dc.date.available2025-11-28T11:37:33Z
dc.date.issued2025en
dc.identifier.citationDidur V., Khoshaba O. Design, Compliance, and Pilot Metrics in a Web System for School Diary, Assessment, and Learning Analytics // Матеріали XVIII міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології і автоматизація–2025», Одеса, 30-31 жовтня 2025 р. Одеса : ОНТУ, 2025. С. 531-533.en
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50174
dc.description.abstractThis paper presents the design and implementation of a web-based electronic gradebook and school diary to support transparent, fair, and timely assessment in educational institutions. We formulate the problem of fragmented grading workflows, weak interoperability with school information systems, and compliance risks under European data-protection law. The study reports on the requirements analysis, architecture, and core modules (grade entry, rubrics, attendance, reporting, and parent–student portals), as well as interoperability via OneRoster APIs and privacy-by-design safeguards. The solution embeds formative-assessment principles and learning-analytics summaries to enhance feedback without inflating teacher workload. We conclude with lessons learned and a roadmap for pilot evaluation and institutional rollout.uk_UA
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherОдеський національний технологічний університетen
dc.relation.ispartofМатеріали XVIII міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології і автоматизація–2025», Одеса, 30-31 жовтня 2025 р. : 531-533.en
dc.subjectelectronic gradebooken
dc.subjectschool diaryen
dc.subjectstudent assessmenten
dc.subjectformative feedbacken
dc.subjectlearning analyticsen
dc.subjectOneRosteren
dc.subjectGDPRen
dc.subjectISO/IEC 25010en
dc.subjectK–12en
dc.titleDesign, Compliance, and Pilot Metrics in a Web System for School Diary, Assessment, and Learning Analyticsen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc004.4:371.26en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію