Перспективи використання гендерного досвіду сша та Великої Британії у освітньому процесі в Україні
Автор
Дубова, Н. Б.
Клеопа, І. А.
Крупський, Я. В.
Дата
2018Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [684]
Анотації
У статті розглядається проблема інституалізації гендерно-освітніх механізмів у освітніх закладах Великої Британії, США та України. Досліджуючи проблему реалізації гендерного підходу на загальноосвітньому рівні ми розглядаємо три об'єкти: педагогічну науку, професійну освіту і педагогічну практику. The article deals with the problem of institutionalization of gender-educational mechanisms in
educational institutions of Great Britain, the USA and Ukraine. By examining the problem of
implementing a gender approach at the general level, we consider three objects: pedagogical
science, vocational education and pedagogical practice. As part of this approach, the United States
and the United Kingdom are developing programs and methods for teaching a gendered approach
to teachers. The teaching of the gender aspects of teaching history and the foundations of law in
high school is taught by university professors
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24535