• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Знання. Освіта. Освіченість
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2018
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Знання. Освіта. Освіченість
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2018
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Про парадигмальні засади реформи освіти в Україні

Автор
Скалецький, М. П.
Дата
2018
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Знання. Освіта. Освіченість - 2018 [49]
Анотації
У статті проводиться аналіз реформи вищої освіти, яка здійснюється в нашій країні. Основна її мета — з'ясування парадигмальних принципів, основних цілей і завдань реформи освіти. Звертається увага на необхідність збереження кращих здобутків у сфері освіти і їх примноження. Підкреслюється, що скорочення гуманітарних циклів, соціально спрямованих блоків з неминучістю рано чи пізно призведе до духовного збіднення особистості, зниження потенціалу її соціальної активності. Орієнтація західноєвропейських країн на фахівця-професіонала — це лише одна сторона освіти, іншою є виховна, яка духовно збагачує особу, що формується. Західна модель швидше за все може бути визначена як емпірико-раціональна з акцентом на професіоналізм. Її завдання — створити людину-функцію, людину бажання. В центрі ж нашої системи вищої освіти — формування творчої особистості.
 
В статье проводится анализ реформы высшего образования, проводимой в нашей стране. Основной её целью является выяснение парадигмальных принципов, основных целей и задач проводимых реформ. Обращается внимание на необходимость сохранение лучших достижений в сфере образования и их преумножение. Подчёркивается, что сокращение гуманитарных циклов, социально направленных блоков с неизбежностью рано или поздно приведёт к духовно бедной личности с низким потенциалом социальной активности. Ориентация западноевропейских стран на специалиста-профессионала — это лишь одна сторона образования, иной является воспитательная, духовно обогащающая формирующуюся личность. Западная модель скорее всего может быть определена как эмпирико-рациональная с акцентом на профессионализм. Её задача — создать человека-функцию, человека желания. В центре же нашей системы высшего образования – формирование творческой личности.
 
The article deals with the analysis of reform in higher education, which was performed in our country. The main aim of the article is to clarify paradigm principles, main purposes, and objectives of the reform being conducted. Attention is paid to the necessity not to destroy previous achievements in the sphere of education and to multiply them. It's underlined that cutting down humanitarian cycles and socially- oriented blocks will inevitably lead to spiritually poor personality with low potential of social activities. Western European countries' orientation on specialist and professional is the only one side of education, the other one is educational, which is spiritually enriching and a personality forming. The Western model can be defined as empiric-rational with the stress on professionalism. Its main task is to create a person-function, person of a wish.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32052
Відкрити
Скалецький.pdf (42.62Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ