Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorRudnytska, T. H.en
dc.contributor.authorSlobodianiuk, A. A.en
dc.contributor.authorРудницька, Т. Г.uk
dc.contributor.authorСлободянюк, А. А.uk
dc.date.accessioned2022-12-05T09:21:15Z
dc.date.available2022-12-05T09:21:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationRudnytska T. H. Applying Schema Theory to Teaching Foreign Language Comprehension [Text] / T. H. Rudnytska, A. A. Slobodianiuk // Інноваційна педагогіка. – 2022. – Вип. 44, Т. 2. – С. 29–32.uk
dc.identifier.issn2663-6085
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36065
dc.description.abstractВ статті розглядаються методичні засади застосування теорії схем в навчальній діяльності і практиці викладання іноземних мов. Автори статті підкреслюють важливість теорії схем у формування загальних знань і понятійних категорій, розглядаючи схему як систему організації та сприйняття нової інформації.uk
dc.description.abstractThe article considers the concept of schema theory as teaching methodology in language learning and teaching foreign languages. Schema theory emphasiz-es the importance of general knowledge and concepts that will help forming schemata. The term schema refers to a mental framework humans use to repre-sent and organize remembered information. It is defined as a data structure for representing generic concepts stored in memory. This approach to learning ex-amines how individuals create relationships between concepts. It is important for educators to understand the learning process, to emphasize the role of schema theory in student`s thinking and to provide relevant teaching methods to achieve academic success.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.relation.ispartofІнноваційна педагогіка. Вип. 44, N. 2 : 29–32.uk
dc.subjectschema theoryen
dc.subjectlanguage teaching methodologyen
dc.subjectreading comprehensionen
dc.subjectgrammaren
dc.subjectlinguistic competenceen
dc.subjectтеорія схемuk
dc.subjectметодика викладання мовиuk
dc.subjectрозуміння читанняuk
dc.subjectграматикаuk
dc.subjectмовна компетенціяuk
dc.titleApplying Schema Theory to Teaching Foreign Language Comprehensionen
dc.title.alternativeТеорія схем у навчанні іноземної мовиuk
dc.typeArticle
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/44/2.5


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію