dc.contributor.author | Rudnytska, T. H. | en |
dc.contributor.author | Slobodianiuk, A. A. | en |
dc.contributor.author | Рудницька, Т. Г. | uk |
dc.contributor.author | Слободянюк, А. А. | uk |
dc.date.accessioned | 2022-12-05T09:21:15Z | |
dc.date.available | 2022-12-05T09:21:15Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Rudnytska T. H. Applying Schema Theory to Teaching Foreign Language Comprehension [Text] / T. H. Rudnytska, A. A. Slobodianiuk // Інноваційна педагогіка. – 2022. – Вип. 44, Т. 2. – С. 29–32. | uk |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36065 | |
dc.description.abstract | В статті розглядаються методичні засади застосування теорії схем в навчальній діяльності і практиці викладання іноземних мов. Автори статті підкреслюють важливість теорії схем у формування загальних знань і понятійних категорій, розглядаючи схему як систему організації та сприйняття нової інформації. | uk |
dc.description.abstract | The article considers the concept of schema theory as teaching methodology in language learning and teaching foreign languages. Schema theory emphasiz-es the importance of general knowledge and concepts that will help forming schemata. The term schema refers to a mental framework humans use to repre-sent and organize remembered information. It is defined as a data structure for representing generic concepts stored in memory. This approach to learning ex-amines how individuals create relationships between concepts. It is important for educators to understand the learning process, to emphasize the role of schema theory in student`s thinking and to provide relevant teaching methods to achieve academic success. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk |
dc.relation.ispartof | Інноваційна педагогіка. Вип. 44, N. 2 : 29–32. | uk |
dc.subject | schema theory | en |
dc.subject | language teaching methodology | en |
dc.subject | reading comprehension | en |
dc.subject | grammar | en |
dc.subject | linguistic competence | en |
dc.subject | теорія схем | uk |
dc.subject | методика викладання мови | uk |
dc.subject | розуміння читання | uk |
dc.subject | граматика | uk |
dc.subject | мовна компетенція | uk |
dc.title | Applying Schema Theory to Teaching Foreign Language Comprehension | en |
dc.title.alternative | Теорія схем у навчанні іноземної мови | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/44/2.5 | |