• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації
  • Кафедра автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій
  • Наукові видання каф. АІІТ
  • View Item
  • Frontpage
  • Факультет інтелектуальних інформаційних технологій та автоматизації
  • Кафедра автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій
  • Наукові видання каф. АІІТ
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Моделі гейміфікації в системах управління навчанням

Author
Коваленко, О. О.
Паламарчук, Є. А.
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові видання каф. ПЗ [51]
  • Наукові видання каф. АІІТ [5]
Abstract
Запропонована комплексна модель поєднання визначення рівня активності студента, яка базується на нарахування балів за різні активності в електронному освітньому інформаційному середовищі (ЕОІС) з елементами гейміфікації для різних дисциплін. У ній використані моделі окталізу, Problem-Based Learning, концепції супроводження геймінгом процесів навчання. Модель спрямована на підвищення рівня мотивації та покращення. Монографія містить результати досліджень моделей гейміфікації для систем управління навчанням та освітніх платформ різного типу. Запропонована комплексна модель поєднання визначення рівня активності студента, яка базується на нарахування балів за різні активності в електронному освітньому інформаційному середовищі (ЕОІС) з елементами гейміфікації для різних дисциплін. У ній використані моделі окталізу, Problem-Based Learning, концепції супроводження геймінгом процесів навчання. Модель спрямована на підвищення рівня мотивації та покращення результатів навчання у здобувачів вищої освіти.
 
The monograph contains results of research of gamification models for learning management systems (LMS) and educational platforms of various types. A hybrid model of the combination of determining the student`s activity level is proposed. This model is based on awarding points for various activities in an electronic environment with elements of gamification for various disciplines. It uses octalysis models, problem-based learning (PBL), the concept of supporting learning processes with gaming. The model is aimed at increasing the level of motivation and improving the learning outcomes of students of higher education. The improved octalysis model for the gamification module in LMS differs the known ones by application of a systematic approach to the development of activity monitoring projections and interaction it in a game form, by recording the activity of participants in the form of indicators and forming on base of it recommendations for taking into account these types of activity by the teacher when evaluating learning outcomes.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36758
View/Open
123115.pdf (3.109Mb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ