Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГуревич, Р. С.uk
dc.contributor.authorКоношевський, Л. Л.uk
dc.contributor.authorКоношевський, О. Л.uk
dc.contributor.authorГабрійчук, Л. Е.uk
dc.contributor.authorСлободянюк, А. А.uk
dc.contributor.authorHurevych, R. S.en
dc.contributor.authorKonoshevskyi, L. L.en
dc.contributor.authorKonoshevskyi, O. L.en
dc.contributor.authorHabriichuk, L. E.en
dc.contributor.authorSlobodaniuk, A. А.en
dc.date.accessioned2023-09-14T12:49:55Z
dc.date.available2023-09-14T12:49:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationФормування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів засобами електронного навчання [Текст] / Р. Гуревич, Л. Коношевський, О. Коношевський [та ін.] // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми, 2023. – № 3 (127). – С. 322–350.uk
dc.identifier.citationГуревич Р., Коношевський Л., Коношевський О., Габрійчук Л., Слободянюк А. Формування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів засобами електронного навчання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми, 2023. № 3 (127). С. 322–350.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37864
dc.description.abstractThe globalization of the modern world, societal demand for the preparation of competent teachers capable of professional activities in various socio‐cultural contexts, and contemporary requirements for the informatization of higher education emphasize the issue of forming the general cultural competence of future teachers through e‐learning tools. However, practical experience suggests that in most graduates of pedagogical higher education institutions, general cultural competence is insufficiently developed, and modern ICT and e‐learning are episodically used to enhance student competencies. The main reason for the episodic use of e‐learning to develop general cultural competence among students is the insufficient conceptual development of the theoretical foundations of forming general cultural competence through e‐learning in the educational process. The following research methods were used in this study: theoretical analysis of scientific literature and regulatory documentation, pedagogical modeling; empirical methods including pedagogical experimentation, synthesis of advanced pedagogical experience, observation, interviews, psychological and pedagogical testing, content analysis, and statistical methods such as Pearson`s chi‐squared test for data analysis. In this research, firstly, the essential and substantive characteristics of general cultural competence of students were clarified. Secondly, the pedagogical content of forming general cultural competence of educational recipients through e‐learning tools was identified. Thirdly, a model for forming general cultural competence through e‐learning tools was developed. Finally, the results of the effectiveness of implementing the research‐experimental work on this issue are presented. The study showed that the implementation of the proposed methodology in pedagogical higher education institutions contributes to the effective formation of several aspects of general cultural competence among students. The research results expand our knowledge of the potential of e‐learning in shaping the general cultural competence of educational recipients.en
dc.description.abstractГлобалізація сучасного світу, суспільно державне замовлення на підготовку компетентних учителів, здатних до професійної діяльності в різноманітних соціокультурних контекстах, сучасні вимоги до інформатизації вищої освіти актуалізують проблему формування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів засобами електронного навчання. Однак, практика свідчить про те, що у більшості випускників педагогічних ЗВО загальнокультурна компетентність сформована недостатньо, сучасні ІКТ і електронне навчання в підвищенні сформованості компетентностей студентів використовуються епізодично. Основною причиною епізодичного застосування електронного навчання з метою формування загальнокультурної компетентності студентів є недостатня концептуальна розробленість теоретичних основ формування загальнокультурної компетентності засобами електронного навчання в освітньому процесі.У процесі дослідження були використані наступні методи: теоретичні – аналіз наукової літератури та нормативно‐програмної документації, педагогічне моделювання; емпіричні – педагогічний експеримент, узагальнення передового педагогічного досвіду, спостереження, бесіди, психологічне та педагогічне тестування, контент‐аналіз, аналіз продуктів діяльності; статистичні: статистичний аналіз даних із застосуванням критерію однорідності Пірсона. В цьому дослідженні, по‐перше, уточнено сутнісно‐ змістовну характеристику загальнокультурної компетентності студентів, по‐друге, виявлено педагогічний зміст формування загальнокультурної компетентності здобувачів освіти засобами електронного навчання, по‐третє, розроблено модель формування загальнокультурної компетентності засобами електронного навчання, по‐четверте, представлені результати перевірки результативності впровадження методики дослідно‐експериментальної роботи з цієї проблеми. Дослідження показало, що реалізація пропонованої методики в педагогічних ЗВО сприяє результативному формуванню низки загальнокультурної компетентності студентів. Результати дослідження розширюють знання потенціалу електронного навчання у формуванні загальнокультурної компетентності здобувачів освіти.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherСумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренкаuk
dc.relation.ispartofПедагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 3 : 322-350.uk
dc.subjectзагальнокультурна компетентністьuk
dc.subjectелектронне навчанняuk
dc.subjectформування загальнокультурної компетентності студентівuk
dc.subjectзасоби електронного навчанняuk
dc.subjectтолерантне ставлення до соціальних та культурних відмінностейuk
dc.subjectпрагнення саморозвиткуuk
dc.subjectдослідні вмінняuk
dc.titleФормування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів засобами електронного навчанняuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.015.31:008]:004
dc.identifier.doi10.24139/2312‐5993/2023.03/322‐350.
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2785-1783 


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію